Wyciek danych użytkowników Play. Operator zamyka firmowe forum

Na oficjalnym forum prowadzonym przez sieć Play doszło do wycieku danych. Operator na razie nie informuje jakie informacje o jego klientach mogły zostać przejęte przez niepowołane osoby, ani ilu użytkowników zostało dotkniętych wyciekiem. Play podjął decyzję o czasowym zamknięciu forum i prowadzi własne dochodzenie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Oficjalne forum Play jest jednym z kanałów za pośrednictwem których operator kontaktuje się ze swoimi użytkownikami. Poinformowano, że w poniedziałek wykryto wyciek danych użytkowników korzystających z forum prowadzonego przez Play.

Forum zamknięte

Play podjął decyzję czasowym zamknięciu forum. Telekom nie odpowiedział wprost na pytania Wirtualnemedia.pl na temat skali przecieku oraz rodzaju danych, jakie wydostały się do sieci. Play odesłał nas do oświadczenia opublikowanego na stronie forum. Poniżej jego pełne brzmienie.

Informujemy, że w dniu 7 września 2020 r. uzyskaliśmy informację o możliwości wystąpienia nieuprawnionego przetwarzania danych użytkowników Forum Play.

Niezwłocznie po uzyskaniu tej informacji podjęliśmy działania zmierzające do wyjaśnienia i weryfikacji przekazanej informacji. Dlatego też, do czasu przeprowadzenia pełnej analizy i ustalenia stanu faktycznego, postanowiliśmy zawiesić działanie forum. W związku z tym zalecamy:

  • zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania na adres e-mail podany na forum korespondencji od nieznanych nadawców, w szczególności wykorzystującej logo/markę Play lub zawierającej załączniki/linki
  • zmianę hasła do tych kont w serwisach internetowych, w których identyfikatorem/loginem jest adres e-mail podany na forum, a hasło jest takie samo jak hasło do konta na forum

W drugim kwartale br. Play Communications zanotował spadek przychodów operacyjnych rok do roku o 0,2 proc. do 1,75 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 1,9 proc. zysk netto zmalał z 535,8 do 237,6 mln zł. Telekom na koniec czerwca miał 12,45 mln aktywnych klientów, w tym 8,99 mln abonentów. W drugim kwartale wydał na marketing 19,2 proc. mniej niż rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol