„Wydarzenia” w Polsacie po raz pierwszy w historii wyprzedziły „Teleexpress” i „Wiadomości” w TVP1

Liderem oglądalności programów informacyjnych w lipcu br. na głównych antenach były „Fakty” TVN. Z czwartego na drugie miejsce awansowały „Wydarzenia” w Polsacie, które po raz pierwszy w historii wyprzedziły „Teleexpress” i „Wiadomości” w TVP1 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Uwzględniając emisję także z kanałów informacyjnych na czele znalazły się „Fakty” przed „Wiadomościami”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Wydarzenia” w Polsacie po raz pierwszy w historii wyprzedziły „Teleexpress” i „Wiadomości” w TVP1
Dorota Gawryluk, fot.polsat

„Fakty” TVN w lipcu 2018 roku oglądało średnio 2,25 mln widzów, co zapewniło TVN 22,21 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 0,37 proc. widzów, czyli 8 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 22,90 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 2,41 mln widzów, co przełożyło się na 23,86 proc. udziału. Było to o 1,20 proc. więcej, niż w lipcu 2017 roku.

Tylko „Wydarzenia” zyskały widzów na głównych antenach

Z czwartego na drugie miejsce awansowały „Wydarzenia” Polsatu, które po raz pierwszy w historii miesięcznych zestawień oglądalności wyprzedziły „Teleexpress” i „Wiadomości” TVP1. Widownia tego dziennika wyniosła 1,61 mln osób, po wzroście o 16,89 proc. (233 tys. widzów) - jedynym w zestawieniu. Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2.

„Wydarzenia” na trzech kanałach w lipcu br. oglądało 1,77 mln widzów, czyli o 15,87 proc. więcej, niż przed rokiem.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-lipiec-2018-polsat-liderem-mundial-hitem,7171410604811905a ##

Z drugiego na trzecie miejsce spadły „Wiadomości” TVP1. Ich oglądalność zmalała o 18,10 proc. (352 tys. widzów). W lipcu 2018 roku wyniosła ona 1,59 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 14,62 proc. (rok wcześniej było to 18,01 proc.).

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Średnia widownia „Wiadomości” na antenie newsowej stacji w lipcu br. wyniosła 386 tys. osób, a udział - 3,54 proc. Oznacza to, że łącznie program na dwóch antenach miał 1,98 mln widzów (18,16 proc. udziału). Było to o 1,74 proc. więcej, niż „Wiadomości” gromadziły rok wcześniej tylko na jednej antenie.

Za podium uplasował się „Teleexpress” TVP1, który spadł z trzeciej lokaty. Widownia tego serwisu na głównej antenie zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 22,54 proc. (411 tys. osób) do 1,41 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 23,08 proc. do 17,33 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 1,81 mln widzów, będąc i tak o 0,53 proc. niższą niż rok wcześniej, kiedy „Teleexpress” emitowany był tylko na głównej antenie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 16,90 proc. do 824 tys. widzów.

Równoległa emisja tego dziennika w TVP Info wpłynęła wyraźnie na jego wzrost oglądalności. W lipcu br. „Panorama” na obu antenach miała o 11,97 proc. więcej widzów, niż rok temu, kiedy emitowana była tylko w Dwójce.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spadki-ogladalnosci-wiadomosci-i-teleexpressu-pomimo-rownoleglej-emisji-w-tvp-info-widzow-zyskala-panorama ##

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to cztery z nich zanotowały wzrosty, a zdecydowanie największym wzrostem pochwalić się mogły wspomniane już „Wydarzenia” i „Panorama”. Delikatne wzrosty w tym ujęciu miały „Wiadomości” i „Fakty”, a jedyny spadek odnotował „Teleexpress”.

Emisja łączona: „Fakty” przed „Wiadomościami”, które zyskały widzów

W rankingu uwzględniającym zsumowaną widownię z głównych anten i stacji informacyjnych największe audytorium w lipcu br. gromadziły „Fakty”, a następnie uplasowały się: „Wiadomości”, „Teleexpress”, „Wydarzenia” i „Panorama”.

grafika

„Fakty” przed „Wydarzeniami”

Wśród widzów w wieku 16-49 w lipcu 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 0,68 proc. do 778 tys. oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 617 tys. osób (do góry o 23,33 proc. - największy wzrost w zestawieniu). Podium uzupełniają „Wiadomości” (365 tys. widzów; spadek o 16,06 proc.).

Największy spadek w tym ujęciu zanotowała „Panorama” - było to 23,60 proc. do 166 tys. oglądających.

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to największym wzrostem pochwalić się mogły „Wydarzenia” (22,09 proc.), zyskały też „Fakty” (2,78 proc.) i „Wiadomości” (0,76 proc.). Widzów straciły: „Teleexpress” (1,23 proc.) i „Panorama” (4,31 proc.).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online