Wydatki marketingowe Coca-Coli spadły o 30 proc.

Koncern Coca-Cola poinformował, że chociaż sukcesywnie zwiększa nakłady na reklamy, to jego wydatki marketingowe w III kwartale br. były mniejsze o 30 proc. rok do roku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Wydatki marketingowe Coca-Coli spadły o 30 proc.

- Chociaż nasze wydatki marketingowe pozostały poniżej zeszłorocznych poziomów, zwiększyliśmy je, ponieważ zauważyliśmy ożywienie w branży - powiedział dyrektor generalny firmy James Quincey.

W III kwartale br. przychody netto firmy w skali roku spadły o 9 proc., do 8,65 mld dolarów. Przychody organiczne zmalały o 6 proc. na całym świecie. Spadek w Ameryce Północnej wyniósł 3 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku - 8 proc.

Firma poinformowała, że wydatki marketingowe w III kwartale spadły o 30 proc. rok do roku, ale nastąpiła „sekwencyjna poprawa” o około 65 proc. w stosunku do poziomu wydatków w II kwartale br.

Na wczesnym etapie lockodwnu spowodowanego pandemią, Coca-Cola wstrzymała wszelkie działania marketingowe. Wówczas James Quincey mówił: - Opracowaliśmy i ustaliliśmy, że w tej początkowej fazie skuteczność szeroko zakrojonego marketingu marki jest ograniczona.

Coca-Cola ogłosiła w zeszłym tygodniu, że uprości swoje portfolio marek, usuwając ze sprzedaży serię produktów, w tym markę Tab, pierwszy napój dietetyczny (przed pojawieniem się Diet Coke).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej