SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki na reklamę zewnętrzną spadły w I kwartale o 8 proc. r/r

Wartość rynku reklamy zewnętrznej wyniosła w I kw. b.r. prawie 1378 mln zł, czyli mniej o 8 proc. niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Najczęściej na outdoorze reklamowały się sieci handlowe i operatorzy komórkowi.

Wydatki na reklamę zewnętrzną spadły w I kwartale o 8 proc. r/r

Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły w I kwartale bieżącego roku dokładnie 136 867 686 zł, z czego 3,1 proc. stanowiła reklama zewnętrzna. Tym samym wartość branży out of home była mniejsza o 8 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. - Jest to związane przede wszystkim z tym, że reklamodawcy ostrożnie planują wydatki na początku roku, przesuwając często główny ciężar swoich kampanii na późniejsze okresy - wyjaśnia Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - Na rynku out of home w większości nie zmieniono w porównaniu z ubiegłym rokiem cen sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych i nie uzupełniono straconych lokalizacji dla nośników typu Premium - dodaje.

Najczęściej na outdoorze reklamowane były w minionym kwartale sieci handlowe i hipermarkety (18,8 proc. udziału w rynku) oraz systemy telefonii komórkowej (14,9 proc.), a nieco rzadziej samochody (7,9 proc.), środki osobistej pielęgnacji ciała (5,3 proc.) oraz odzież i obuwie (3 proc.). Wśród sektorów gospodarczych przeważała sprzedaż (21,6 proc. wydatków w całej branży), wyprzedzając telekomunikację (17,5 proc.), rozrywkę i kulturę (13,6 proc), żywność (13 proc.) oraz motoryzację i transport (9,6 proc.). - Wartość outdoorowych kampanii politycznych stanowiła 1,1 proc. wpływów out of home przede wszystkim za sprawą Prawa i Sprawiedliwości - dodaje Lech Kaczoń. - W bieżącym kwartale należy spodziewać się znacznie większych wydatków w tym sektorze związku z kampanią przed wyborami do Parlamentu Europejskiego - zaznacza.

wydatkireklamazewnetrzna

Zestawienie wielkości sprzedaży reklamy out of home zostało opracowane przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej na podstawie danych od 14 największych firm działających w tej branży.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę zewnętrzną spadły w I kwartale o 8 proc. r/r

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl