Wydawca "The Guardian" zwolni 180 osób

Guardian Media Group planuje zmniejszyć zatrudnienie o 12 proc. Jak tłumaczy brytyjski koncern, pandemia Covid-19 pozbawiła go prognozowanych przychodów w wysokości 25 mln funtów w tym roku. Firma opublikowała też wyniki za ostatni rok, z których wynika, że odnotowała rekordowe 1,5 miliarda unikalnych użytkowników.

Beata Czuma
Beata Czuma
Udostępnij artykuł:
Wydawca "The Guardian" zwolni 180 osób

Brytyjski koncern Guardian Media Group zapowiedział pracownikom, że planuje zwolnić 180 osób, w tym 70 pracowników redakcji. Pozostałe zwolnienia będą miały miejsce w dziale reklamy i marketingu, na portalu Guardian Jobs i podcastach Guardian Live. Firma wydaje m.in. dziennik "The Guardian" oraz niedzielny "The Observer" i zatrudnia 1495 pracowników, z których 869 pracuje w redakcji i produkcji.

W wiadomości wysłanej pracownikom redaktor naczelna Katharine Viner i dyrektor Annette Thomas napisały, że pandemia koronawirusa dotknęła szczególnie reklam, portalu Guardian Jobs, wydarzeń i wydań drukowanych. W kwietniu br. firma wysłała na urlop 100 swoich pracowników, a kierownictwu obcięto pensje o 20-30 proc.

- Udało nam się już zaoszczędzić wiele milionów funtów w ostatnich kilku miesiącach poprzez zawieszenie podwyżek płac w firmie, wysłaniu na urlop około 100 pracowników, ograniczenie liczby pracowników dorywczych, znaczące redukcje budżetów marketingowych czy ograniczenie podróży. Mimo to w najbliższych latach będziemy musieli stawić czoła niemożliwym do zrównoważenia stratom, chyba że podejmiemy zdecydowane działania - napisały szefowe Guardian Media Group.

Dodały, że firma musi znacznie ograniczyć koszty, co będzie oznaczało zwolnienia w najbliższych miesiącach.

Spadły przychody, rekordowa liczba wyświetleń

Jednocześnie Guardian Media Group opublikowała wyniki finansowe za 12 miesięcy do 29 marca 2020 r. Przychody koncernu spadły o 0,4 proc. z 224,5 mln funtów w do 223,5 mln funtów w br. Jak podaje firma, wzrost przychodów z subskrypcji zrównoważył spadki przychodów z reklam i sprzedaży w kioskach, przy czym obie tendencje uległy dalszemu zaostrzeniu w marcu.

GMG odnotowało stratę przed opodatkowaniem w wysokości 36,8 mln funtów w porównaniu z zyskiem przed opodatkowaniem w wysokości 31 mln funtów w poprzednim roku. Strata operacyjna wyniosła 17,5 mln funtów w porównaniu ze stratą operacyjną w wysokości 16,6 mln funtów rok wcześniej. Sprzedaż cyfrowa stanowiła 57 proc. przychodów i nieznacznie wzrosła z 125,3 mln funtów rok wcześniej do 125,9 mln w ostatnim roku.

grafika

Koncern podał, że odnotował rekordowe 1,5 miliarda unikalnych użytkowników i 16,4 miliarda wyświetleń stron na swoich platformach cyfrowych w okresie 2019/20, co stanowi wzrost o 20 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Do 29 marca 2020 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"