Wyższe koszty zjadły jedną trzecią zysku Wydawnictwa Bauer

Wydawnictwu Bauer w ub.r. udało się zwiększyć przychody o 2 proc., a przy wzroście wydatków operacyjnych o prawie jedną piątką jego zysk netto zmalał z 98,93 do 67,21 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wyższe koszty zjadły jedną trzecią zysku Wydawnictwa Bauer
fot. materiały prasowe

Przychody krajowe Wydawnictwa Bauer zwiększyły się w ub.r. z 347,38 do 353,34 mln zł, a te z zagranicy - z 4,91 do 7,03 mln zł. Te od innych spółek z koncernu Bauer zmalały z 7,87 do 6,39 mln zł, w ub.r. zanotowano m.in. 1,38 mln zł od Grupy RMF, 1,05 mln zł od spółki Bauer Print Wykroty i 820 tys. zł od Bauer Global Technology.

Wydawnictwo nie podaje w sprawozdaniach, ile zarobiło ze sprzedaży czasopism drukowanych, ile z publikacji w nich reklam, a ile z reklam i innych usług w internecie.

Pod koniec ub.r. spółka zamknęła pięć tytułów prasowych („Naj”, „Przepis na zdrowie”, „Bliżej Ciebie”, „Takie jest życie” i „Cuda i objawienia”) oraz grupę wydań specjalnych i zwolniła dziewięciu pracowników. Z drugiej strony od lutego ub.r. należy do niej trzynaście magazynów krzyżówkowych, przejętych od firmy Rozrywka.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/bauer-regulamin-praca-zdalna,7169507254449793a ##

Działalność operacyjna Wydawnictwa Bauer w ub.r. kosztowała 294,96 mln zł, o 18,6 proc. więcej niż rok wcześniej. To przede wszystkim efekt wzrostu wydatków na usługi obce (m.in. dystrybucję prasy, promocję, część prac dziennikarskich) ze 169,41 do 213,07 mln zł. Koszty amortyzacji poszły w górę z 3,86 do 6,51 mln zł, a zużycia energii i materiałów - z 1,27 do 1,89 mln zł.

Wydatki na wynagrodzenia nieznacznie się zmniejszyły (z 57,92 do 57,34 mln zł), a na inne świadczenia pracownicze wzrosły z 9,83 do 9,97 mln zł.

W ub.r. wydawnictwo zatrudniało średnio 465 pracowników, o 41 mniej niż przed rokiem. Na początku ub.r. firma rozstała się z kilkunastoma osobami, m.in. z redakcji czasopism segmentu yellow, natomiast kolejne redukcje wprowadziła w br.: pożegnano się z kilkunastoma pracownikami redakcji graficznej.

Pozostałe koszty operacyjne wydawcy skurczyły się z 7,45 mln do 435 tys. zł (w 2021 roku 6,95 mln zł poszło na aktualizację aktywów niefinansowych).

Na poziomie sprzedażowym zysk zmalał ze 104,84 do 65,99 mln zł, na operacyjnym - z 98,85 do 66,95 mln zł, a zysk netto - z 98,93 do 67,21 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021 (kwoty w tys. zł)

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu