Cięcia popłaciły Bauerowi. Zysk o połowę wyższy

W ub.r. Wydawnictwo Bauer zwiększyło wpływy o 6,1 proc. do 383 mln zł, ograniczając koszty operacyjne dwa razy mocniej i liczbę pracowników o 11 proc. W efekcie zysk netto firmy poszedł w górę z 67,2 do 100 mln zł.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Cięcia popłaciły Bauerowi. Zysk o połowę wyższy

Przychody krajowe Wydawnictwa Bauer zwiększyły się w ub.r. z 353,21 do 376,94 mln zł, zaś te z zagranicy - z 7,03 do 7,22 mln zł. Firma nie podaje w sprawozdaniach finansowych, ile zarobił ze sprzedaży swoich czasopism, a ile z emisji reklam w prasie i internecie.

Widomo natomiast, że w ciągu ostatnich dwóch lat portfolio prasowe wydawnictwa zmalało. Z końcem 2022 roku firma zamknęła czasopisma „Naj”, „Przepis na zdrowie”, „Bliżej Ciebie”, „Takie jest życie” i „Cuda i objawienia” oraz szereg wydań specjalnych, a na początku ub.r. miesięcznik „Auto Moto”. Równocześnie ceny pozostałych swoich tytułów, tak jak inni wydawcy, regularnie podwyższała.

Wpływ od innych spółek zależnych Bauer Media poszły w górę z 6,39 do 11,19 mln zł (na zeszłoroczną kwotę złożyło się m.in. 3,98 mln zł od Bauer Global Technology, 2,09 mln zł od Grupy RMF i 1,5 mln zł od Bauer Print Wykroty.

W Bauerze ubyło 11 proc. pracowników

Wydawnictwu udało się w ub.r. zmniejszyć koszty operacyjne o 3,5 proc. do 284,58 mln zł, głównie w zakresie usług obcych (z 213,07 do 193,62 mln zł). Natomiast wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 57,34 do 61,88 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 9,97 do 10,56 mln zł.

Koszty pracownicze wzrosły, mimo że średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszyło się z 465 do 413 pracowników. Oprócz zwolnień wynikających z zamykania czasopism firma przeprowadzała dodatkowe redukcje: na początku 2022 roku pożegnała się z kilkunastoma osobami, m.in. z redakcji czasopism segmentu yellow, a wiosną ub.r. z kilkunastoma pracownikami redakcji graficznej.

Z kolei koszty podatków i opłat poszły w górę z 3,88 do 7,43 mln zł, zużycia materiałów i energii - z 1,89 do 2,59 mln zł, a amortyzacji - z 6,51 do 6,68 mln zł.

Zysk operacyjny wydawnictwa podskoczył z 66,95 do 99,83 mln zł, a zysk brutto i netto - z 67,23 do 100,04 mln zł.

Zeszłoroczny zysk przeznaczono na dywidendę. Prawie całość otrzyma spółka Bauer Print Ciechanów, zaś do spółki Bauer z racji posiadania 0,0000416 proc. udziałów trafi 41,6 zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022 (kwoty w tys. zł)

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady