SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wyniki finansowe Nokia

W trzecim kwartale 2004 Nokia osiągnęła obroty w wysokości 6 939 mln EUR i zyska na jedną akcję 0,14 EUR

Najważniejsze wyniki trzeciego kwartału 2004 (wszystkie porównania w nawiasach odnoszą się do trzeciego kwartału 2003, wyniki w układzie zgodnym ze strukturą organizacyjną Nokia w roku 2004):

" Sprzedaż netto wzrosła o 1% do 6 939 mln EUR (6 874 mln EUR w 3 kw. 2003), co odpowiada wzrostowi 8% przy stałym kursie walut.

" Zysk operacyjny spadł o 20%, do 928 mln EUR (1 154 mln EUR), przy marży operacyjnej 13,4% (16,8%)

" Dochód na jedną akcję (w przeliczeniu na wszystkie akcje) wyniósł 0,14 EUR (0,17 EUR) przy zysku netto 660 mln EUR.

" Obroty netto działu Mobile Phones wyniosły 4 429 mln EUR (5 118 mln EUR) i były o 13% niższe niż w roku 2003, przy zysku operacyjnym 822 mln EUR (1 473 mln EUR) i marży operacyjnej 18,6% (28,8%).

" Obroty działu Multimedia wzrosły o 94% do 914 mln EUR (471 mln EUR)

" Obroty działu Networks wzrosły o 21% do 1 470 mln EUR (1 217 mln EUR), przy zysku operacyjnym równym 181 mln EUR (4 mln EUR) i marży operacyjnej 12,3% (0,3%).

" Obroty działu Enterprise Solutions wzrosły o 52% do 172 mln EUR (113 mln EUR)

" Operacyjny kwartalny przepływ pieniężny wyniósł 1,2 miliarda EUR (1,2 miliarda EUR), a całkowity stan gotówki na koniec tego kwartału wynosił 11,8 miliarda EUR (10,8 miliarda EUR). 
 

- W trzecim kwartale nadal trwał szybki wzrost światowego rynku urządzeń mobilnych - w rezultacie, zgodnie z naszymi wstępnymi szacunkami, sprzedano ich 158 milionów sztuk. Główny udział w tym wzroście nadal miał rynek wymiany telefonów w Europie i Ameryce Północnej, a także rynki o stosunkowo niskich wskaźnikach penetracji telefonii komórkowej, takie jak Ameryka Łacińska.
 
Dzięki lepszemu pozycjonowaniu urządzeń mobilnych na rynku wymiany oraz atrakcyjnej ofercie dla rynków szybko rozwijających się, w trzecim kwartale Nokia sprzedała 51,4 miliona sztuk aparatów. Chociaż w trakcie tego kwartału Nokia była w stanie dostarczać produkty w większych niż oczekiwane ilościach, to wpływ na wielkość naszej sprzedaży miał, dotykający całą branżę, niedobór komponentów.
 
Według naszych wstępnych szacunków, udział Nokia w rynku urządzeń mobilnych zwiększył się, licząc kwartał do kwartału, do 33%. Istotnie zwiększyliśmy nasze udziały rynkowe w największych państwach zachodnioeuropejskich, a także utrzymaliśmy pozycję lidera w Chinach. W Stanach Zjednoczonych straciliśmy jednak część udziału i pomimo intensywnego wzrostu sprzedaży nasz udział w rynku w Ameryce Łacińskiej w drugim kwartale 2004 r. także nieco zmalał.
 
Sprzedaż netto Nokia zwiększyła się w stosunku do poziomu z trzeciego kwartału 2003 r. Było to wynikiem wzrostu udziału w rynku urządzeń mobilnych w Europie, a także ciągłego, intensywnego wzrostu sprzedaży takiego sprzętu w Chinach, Ameryce Łacińskiej oraz pozostałej części Azji, który zniwelował niepomyślny rozwój sprzedaży w Ameryce Północnej. Sprzedaż w sektorze infrastruktury wzrosła znacząco w Europie, Ameryce Łacińskiej oraz Azji, ponieważ wzrosły inwestycje w przepustowość oraz zasięg sieci.
 
Osiągnęliśmy zysk na akcję w wysokości 0,14 EUR, co zawdzięczamy połączeniu dużego popytu na produkty marki Nokia, który przyczynił się do uzyskania wyższych niż oczekiwane obrotów, z konsekwentną kontrolą kosztów. Jestem szczególnie zadowolony z rosnącej akceptacji wielu naszych produktów z klasy średniej oraz wyższej takich jak telefony fotograficzne Nokia 6230 oraz Nokia 6610i, czy smartfony z aparatami fotograficznymi Nokia 7610 oraz Nokia 6600, które w sposób istotny przyczyniły się do wzrostu sprzedaży i zysków w trzecim kwartale.
 
Kontynuując odnowę naszej gamy produktów, w trzecim kwartale wprowadziliśmy i rozpoczęliśmy dostawy kilku nowych telefonów. Nowo wprowadzone produkty wzbogacają asortyment urządzeń wysokiej oraz średniej klasy - jest to trio składające się z telefonów należących do kategorii "moda": Nokia 7260, Nokia 7270 i Nokia 7280, a także nasz trzeci smartfon fotograficzny z aparatem fotograficznym o rozdzielczości megapikselowej Nokia 6670 oraz smartfon biznesowy Nokia 9300.
 
W omawianym kwartale nasza sprzedaż infrastruktury komórkowej istotnie wzrosła w Europie, Ameryce Łacińskiej oraz Azji, ponieważ operatorzy nadal zwiększali przepustowość oraz zasięg sieci. Utrzymująca się wysoka sprzedaż dla klientów z segmentu 2G oraz pięciu nowych klientów z segmentów GSM, EDGE i 3G na rynkach wzrostowych przyczyniła się do uzyskania w trzecim kwartale przez dział Networks solidnej dochodowości. O naszych postępach na polu technologii 3G świadczy fakt, iż Nokia dostarczyła systemy 3G dwudziestu czterem z pięćdziesięciu wdrożonych na całym świecie komercyjnych sieci WCDMA 3G.
 
Nadal chcemy oferować klientom (operatorom, konsumentom oraz przedsiębiorstwom) produkty zapewniające wysoką wartość dodaną i w tym celu nieprzerwanie podnosimy nasze kompetencje oraz odnawiamy gamę oferowanych produktów. Aby osiągnąć takie rezultaty, poświęciliśmy dodatkowe zasoby, starając się zwiększyć poziom indywidualizacji oraz lepiej skoncentrować się na nabywcy, jak mówiliśmy już o tym w kilku ostatnio przekazanych komunikatach. Cieszy mnie, że nasze starania związane z odnowieniem gamy produktów przyczyniły się do wzrostu udziałów na głównych rynkach zachodnioeuropejskich dzięki pozytywnemu odbiorowi telefonów fotograficznych oraz smartfonów opartych na systemie Symbian i platformach otwartych. Nasza poszerzona oferta smartfonów oraz inwestycje w oprogramowanie sprawiły, że staliśmy się niekwestionowanym liderem wśród dostawców tego rodzaju aparatów.
 
Oczekujemy, że w czwartym kwartale globalna sprzedaż urządzeń mobilnych będzie nadal intensywnie wzrastać, nawet w porównaniu z bardzo dobrym ostatnim kwartałem 2003 r. - szacujemy obecnie, że całkowita sprzedaż rynkowa w 2004 r. wyniesie około 630 milionów sztuk. W czwartym kwartale wprowadzimy do oferty kilka nowych produktów należących do klasy średniej oraz wyższej, aby jeszcze bardziej wzmocnić konkurencyjność naszej oferty produktów i nadal zwiększać udział w rynku - powiedziała Jorma Ollila, Prezes zarządu i dyrektor naczelny.

Dołącz do dyskusji: Wyniki finansowe Nokia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl