TVP1 z najniższą oglądalnością w historii. „Fakty”, „Milionerzy” i „Na Wspólnej” hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły dziennik „Fakty”, teleturniej „Milionerzy” i serial „Na Wspólnej”. Wśród stacji liderem w 4+ został Polsat, a TVP1 zanotowała najniższy udział w historii nadawania - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP1 z najniższą oglądalnością w historii. „Fakty”, „Milionerzy” i „Na Wspólnej” hitami tygodnia

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 16 do 22 lipca 2018 roku, najwięcej widzów zgromadziły „Fakty”, pokazane w TVN we wtorek. Dziennik tego dnia miał średnio 2,78 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 24,41 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Jednocześnie był to najchętniej oglądany program informacyjny. Drugie pod tym względem były konkurencyjne „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 1,85 mln widzów (emisja 22 lipca; 10. pozycja). W rankingu top 20 znalazły się również „Wydarzenia” Polsatu - topowe wydanie tego dziennika pokazano 18 lipca (miało ono 1,83 mln oglądających), a także „Teleexpress” telewizyjnej Jedynki z 16 lipca (1,69 mln oglądających).

Drugi był teleturniej „Milionerzy”. Powtórkowy odcinek tej produkcji pokazany w czwartek miał 2,41 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 17,34 proc.

Podium uzupełnia pokazany tego samego dnia w TVN serial „Na Wspólnej”. Jego emisję śledziło średnio 2,11 mln widzów, co przełożyło się na 15,97 proc. udziału.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności była powtórka „Kuchennych rewolucji”, która miała 1,06 mln osób, co dało TVN 20,53 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do „Milionerów'' (977 tys. widzów; 18,02 proc. udziału), a podium uzupełnia „Na Wspólnej” (958 tys. widzów; 19,05 proc. udziału).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,59 pkt. proc. do 10,10 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,91 proc. (do góry o 0,55 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP1, która spadła z miejsca pierwszego. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,37 proc., po spadku względem poprzedniego o 4,98 pkt. proc. (stacja ta do 15 lipca transmitowała mecze mundialu). Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Jedynka w tej grupie zanotowała najniższy wynik w historii nadawania.

Oczko niżej znalazła się TVP2 (stacja ta miała stratę wynoszącą 0,02 pkt. proc. do 6,55 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 36,79 proc. do 32,93 proc. - jednego z najniższych w historii.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (wzrost o 0,06 pkt. proc. do 4,39 proc.). Z dziesiątego na siedemnaste miejsce spadł TVP Sport. Średni udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 1,08 proc., po spadku względem poprzedniego o 1,66 proc. TVP Sport od 7 czerwca nadaje w DVB-T, a od 14 czerwca do 15 lipca ramówka kanału skupiała się na mundialu.

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też był Polsat, który awansował z miejsca trzeciego. Udział tej stacji zwiększył się o 1 pkt. proc. do 11,39 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,27 proc. (do góry o 0,80 pkt. proc.).

Podium uzupełnia awansująca z czwartej lokaty Dwójka (+ 0,14 pkt. proc. do 5,28 proc.).

Z pierwszej na czwartą lokatę spadła z kolei Jedynka (- 6,06 pkt. proc. do zaledwie 4,60 proc.). Jak wynika z analizy naszego portalu, TVP1 również i w tym ujęciu zanotowała najniższy tygodniowy wynik w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce.

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy również był awansujący z drugiego miejsca Polsat (do góry o 1,09 pkt. proc. do 11,37 proc.).

TVP1 w tym ujęciu spadła z 1 na 4 lokatę i również zanotowała najgorszy tygodniowy wynik w historii (w dół o 5,66 pkt. proc. do 5,18 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg