SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 nowym liderem, duży wzrost TVN. Powtórka „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: powtórkowy odcinek serialu „M jak miłość”, reality-show „Rolnik szuka żony” oraz eliminacyjny mecz do Euro 2020 Słowenia-Polska. Wśród stacji nowym liderem została TVP1, która wyprzedziła Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 2 do 8 września 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy - powtórkowy - odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 3,25 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 22,92 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji uplasował się reality-show „Rolnik szuka żony”. Jego pierwszy odcinek nowej serii śledziło średnio 3,01 mln widzów, co przełożyło się na 20,65 proc. udziału.

Podium uzupełnia transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 6 września, w którym nasza drużyna grała z Słowenią. Relację w samej TVP1 oglądało 2,90 mln widzów, co przełożyło się na 21,41 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 900 tys. oglądających) oraz Polsat Sport (700 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 4,50 mln widzów.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 8 września na antenie tej stacji obejrzało 2,85 mln widzów (20,66 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,35 mln widzów (emisja 8 września; 11. pozycja). Do zestawienia top 20 na 18 pozycji uplasował się „Wiadomości” Jedynki z 2,18 mln oglądających (niedzielne wydanie).

Na szóstym miejscu w ogólnym rankingu uplasowała się relacja siatkarskiego meczu kobiet Polska-Niemcy, która w środę w TVP1 miała 2,55 mln widzów (19,74 proc. udziału).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności były „Kuchenne rewolucje”, które miały 1,20 mln osób, co dało TVN 24,11 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął mecz Słowenia-Polska (1,15 mln widzów w TVP1; 21,86 proc. udziału), a podium uzupełnia serial „M jak miłość” (1,12 mln widzów; 20,73 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,32 pkt. proc. do 9,89 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,65 proc. (do góry o 0,02 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,05 proc., po wzroście względem poprzedniego wynoszącym 1,67 pkt. proc.

Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta miała 8,12 proc. udziału; do góry o 0,87 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 33,83 proc. do 36,71 proc.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował TVN, który wyprzedził Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 1,73 pkt. proc. do 12,08 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,98 proc. (w dół o 0,26 pkt. proc.).

- Cieszę się, że jesienna ramówka TVN już w pierwszym tygodniu zdobyła uznanie widzów. Dobry start zależy od bardzo wielu rzeczy i zawsze towarzyszy temu dreszczyk emocji. Po raz kolejny nie zawiodły ukochane przez widzów gwiazdy i formaty. Nowości natomiast okazały się prawdziwymi torpedami. Reaktywacja Tomka Karolaka w roli Darka Jankowskiego to strzał w dziesiątkę komentuje Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska. - Czekam jeszcze na debiut Edyty za kierownicą w „My Way” - dodaje.

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,86 pkt. proc. do 7,06 proc.), a oczko niżej uplasowała się Jedynka (+ 0,93 pkt. proc. do 6,96 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,33 pkt. proc. do 10,67 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 nowym liderem, duży wzrost TVN. Powtórka „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Widz
Jaką oglądalność miały "Wojenne dziewczyny"?
13 7
odpowiedź
User
Janusz
1,92 mln podobno miały
11 7
odpowiedź
User
Widz
Jak wypadł pierwszy odcinek serialu Zniewolona ????
3 8
odpowiedź
User
Józef Piłsudzki
To coś z Karolakiem bardzo dobry wynik. Czasami ciężko jest zrozumieć polskiego widza. I się dziwić, że wszędzie wałkują te same gęby, jak lud i tak to ogląda.
15 9
odpowiedź
User
Xyz
@Widz - bodajże 1,2 mln
6 5
odpowiedź