Polsat nowym liderem. Seriale TVP2 i „Sanatorium miłości” hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz „Sanatorium miłości”. Wśród stacji w 4+ nowym liderem został Polsat, który wyprzedził TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Polsat nowym liderem. Seriale TVP2 i „Sanatorium miłości” hitami tygodnia
Uczestnicy „Sanatorium miłości”; fot. TVP

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 21 do 27 stycznia 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,60 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 23 stycznia miał 3,86 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,17 proc.

Podium uzupełnia drugi odcinek nowego reality-show TVP1 „Sanatorium miłości”. Audycja ta w TVP1 zgromadziła 3,73 mln osób (24,20 proc. udziału).

„Fakty” TVN liderem

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 21 stycznia na antenie tej stacji obejrzało 3,56 mln widzów (23,85 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników był „Teleexpress” Jedynki, który zgromadził 3,67 mln widzów (emisja też 21 stycznia; 12. pozycja).

Do zestawienia top 20 na 14 pozycji uplasowały się jeszcze „Wydarzenia” Polsatu z 2,63 mln oglądających (ten sam dzień) oraz „Wiadomości” Jedynki z 2,54 mln oglądających (również poniedziałkowe wydanie; 17 lokata).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,76 mln osób, co dało TVP2 29,45 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Fakty” (1,29 mln widzów; 22,98 proc. udziału), a podium uzupełnia „Na dobre i na złe” (1,18 mln widzów; 20,21 proc. udziału).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

Polsat liderem, tracą stacje informacyjne

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,74 pkt. proc. do 10,30 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,59 proc. (w dół o 0,98 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,75 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,65 pkt. proc.

Z trzeciej na czwartą pozycję spadł TVN (stacja ta miała jednak wzrost wynoszący 0,27 pkt. proc. do 8,72 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 36,68 proc. do 37,36 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 0,52 pkt. proc. do 11,63 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,15 proc. (+ 0,26 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,60 pkt. proc. do 7,51 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 1,66 pkt. proc. do 5,52 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,74 pkt. proc. do 11,57 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]