SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat najchętniej oglądany, 4,4 proc. udziału TVP Sport. „Fakty” i „Milionerzy” wśród hitów tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: dziennik „Fakty”, teleturniej „Milionerzy” i serial „Na Wspólnej”. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat, a z 17. na 5. miejsce awansował TVP Sport - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Adam Kszczot podczas ME w lekkoatletyce w Berlinie; fot. TVPArticle

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 6 do 12 sierpnia 2018 roku, najwięcej widzów zgromadziły „Fakty”, pokazane w TVN w środę. Dziennik tego dnia miał średnio 2,23 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 23,46 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Jednocześnie był to najchętniej oglądany program informacyjny. Drugie pod tym względem były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 1,80 mln widzów (emisja 8 sierpnia; 10. pozycja). W rankingu top 20 znalazły się również serwisy TVP1 „Teleexpress” - topowe wydanie tego dziennika pokazano 7 sierpnia (miało ono 1,76 mln oglądających) oraz „Wiadomości” - 1,72 mln widzów (emisja 11 sierpnia).

Drugi był teleturniej „Milionerzy”. Powtórkowy odcinek tej produkcji pokazany w poniedziałek miał 2,14 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 17,46 proc.

Podium uzupełnia pokazany tego samego dnia na tej samej antenie odcinek serialu „Na Wspólnej”. Jego emisję śledziło średnio 2,04 mln widzów, co przełożyło się na 17,72 proc. udziału.

Czwarte miejsce zajęła transmisja z Mistrzostw Europy w lekkoatletyce Berlin 2018 w TVP1, którą na antenie tej stacji śledziło 1,95 mln osób (16,01 proc. udziału). W trwającej ponad 2 godziny relacji m.in. złote medale zdobyli Adam Kszczot w biegu na 800 metrów oraz sztafeta kobiet (bieg na 400 metrów).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był „Doradca smaku”, który miał 916 tys. osób, co dało TVN 21,74 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do „Kuchennych rewolucji” TVN (908 tys. widzów; 19 proc. udziału), a podium uzupełnia finał również pokazanego w TVN „Projektu Lady” (885 tys. widzów; 18,66 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,41 pkt. proc. do 9,82 proc.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,41 proc. (w dół o 0,70 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,85 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,30 pkt. proc.

Oczko niżej znalazła się TVP2 (stacja ta miała wzrost wynoszący 0,10 pkt. proc. do 6,47 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 33,26 proc. do 32,55 proc. - jednego z najniższych w historii.

Z 17. na 5. miejsce awansował TVP Sport, który od 7 czerwca nadaje w DVB-T, a w zeszłym tygodniu jego ramówka była skupiona głównie na transmisjach Tour de Pologne oraz ME w lekkoatletyce Berlin 2018. Średni udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 4,42 proc. (drugi najwyższy tygodniowy wynik w historii nadawania), po wzroście względem poprzedniego o 3,29 proc.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został Polsat, który wyprzedził TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,13 pkt. proc. do 11,07 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 10,71 proc. (w dół o 1,04 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (- 0,20 pkt. proc. do 5,06 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,25 pkt. proc. do 4,82 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,45 pkt. proc. do 10,81 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat najchętniej oglądany, 4,4 proc. udziału TVP Sport. „Fakty” i „Milionerzy” wśród hitów tygodnia

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Widz
Wg Nielsena Wiadomości na obu antenach miały między piątkiem a niedzielą średnio 2,19 mln widzów, czyli wychodzi na to, że w TVP Info Wiadomości mają śr. 0,5 mln- dość sporo...
odpowiedź
User
Widz
Brawo TVP Sport tak trzymać dalej !!! Więcej transmisji na żywo:)
odpowiedź
User
ALDEK
Wynika z danych Nielsena ,że sympatycy PiSu przebywają na wakacjach a sympatycy totalnej opozycji lubują się w oglądaniu powtórek.
odpowiedź
User
alecsandro
typowa oglądalność dla kanału sportowego , w zależności od praw i sukcesów Polaków , może skakać od 1 do 5 procent , w jedną i drugą stronę
odpowiedź
User
124
Brawo TVP Sport tak trzymać dalej !!! Więcej transmisji na żywo:)


Bijesz brawo ? Naprawdę?!😀. Przecież to dane od łże Nielsena zakłamanego!😉. No co Ty.....😁
odpowiedź