Sprzedaż smartfonów w II kw. zmalała o 2,3 proc. Samsung i Huawei ze wzrostami, Apple 18 proc. w dół

W II kwartale 2019 roku na całym świecie sprzedano ponad 333 miliony smartfonów. Pozycję lidera zachował Samsung, wyprzedzając Huawei i Apple - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:

Globalna sprzedaż smartfonów w II kwartale 2019 roku zmniejszyła się o 2,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 (341,2 mln). Jednocześnie należy podkreślić, że w ujęciu kwartał do kwartału zaobserwowano wzrost o 6,5 proc.

Pozycję lidera rynku zachował Samsung, który sprzedał o 5,5 proc. więcej smartfonów niż rok wcześniej - 75,5 miliona, a jego rynkowy udział wzrósł o 1,7 pkt. proc., do 22,7 proc.

Drugie miejsce w zestawieniu udało się utrzymać Huawei, które pomimo restrykcji ze strony USA zanotowało wzrost sprzedaży o 8,3 proc., do 58,7 miliona smartfonów, a także udziału w rynku o 1,7 pkt. proc., do 17,6 proc. Dane IDC pokazują jednak, że w ujęciu kwartalnym sprzedaż urządzeń chińskiego producenta zmalała o 0,6 proc.

Na trzecim miejscu znalazło się Apple, z wyraźnym spadkiem sprzedaży iPhone'ów, z 41,3 miliona do 33,8 miliona sztuk (-18,2 proc.), jak również rynkowego udziału - z 12,1 proc. do 10,1 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/apple-z-rekordem-przychodu-i-10-mld-usd-zysku-sprzedaz-iphone-ow-w-dol,7170865526032513a ##

Pierwszą piątkę rankingu uzupełniły kolejne firmy z Chin - Xiaomi i Oppo. Obie utrzymały poziom sprzedaży i udziału w rynku na mniej więcej tym samym poziomie co przed rokiem.

grafika

Z danych IDC wynika, że w II kwartale 2019 r. TOP 5 największych dostawców odpowiadało za 69 proc., a TOP 10 - za 87 proc. całkowitej sprzedaży smartfonów na świecie.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały