Wyschnięta "Palma" w Warszawie znów zielona

Słynna "Palma" w Alejach Jerozolimskich, rzeźba Joanny Rajkowskiej, znów się zazieleniła - stało się to z nocy z 21 na 22 czerwca. Przez ostatnie trzy tygodnie drzewo było "uschnięte" na potrzeby kampanii społecznej zwracającej uwagę pogarszającą się jakość powietrza.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Sztuczna palma przy Rondzie de Gaulle'a w Warszawie uschła w nocy z 31 maja na 1 czerwca. Instalacja była częścią kampanii społecznej „Zielona Wstążka #DlaPlanety", przygotowanej z okazji Światowego Dnia Środowiska, obchodzonego 5 czerwca.

Sucha "Palma" nawołuje do refleksji

Akcja z palmą stanowiła element kampanii realizującej w tym roku temat walki z zanieczyszczeniem powietrza. Twórcy kampanii przestawili również listę ekopostulatów - drobnych gestów i nawyków, dzięki którym pojedyncze osoby mogą przyczynić się do poprawy jakości powietrza i zatrzymania kryzysu klimatycznego.

W wyniku kampanii społecznej złożono już ponad 10 tysięcy ekopostanowień. Akcja trwa do końca roku.

- Gestem uśmiercenia palmy udało się spojrzeć szerzej, wychylić głowę poza ludzki horyzont po to, żeby zobaczyć grozę skutków antropogenicznych zmian klimatycznych i nadchodzące załamanie delikatnej równowagi ekosystemu, który utrzymuje nas przy życiu - komentuje Joanna Rajkowska.

Wyświetl ten post na Instagramie.                   Zielone liście palmy wróciły dziś na rondo de Gaulle’a – tym samym kończymy wspólną akcję @syrenacommunications i @gridwarszawa #dlaplanety. Jak skomentowała przeobrażenie palmy artystka Joanna Rajkowska: „Gestem uśmiercenia palmy udało się spojrzeć szerzej, wychylić głowę poza ludzki horyzont po to, żeby zobaczyć grozę skutków antropogenicznych zmian klimatycznych i nadchodzące załamanie delikatnej równowagi ekosystemu, który utrzymuje nas przy życiu”. #warszawskapalma #palmawarszawska #pozdrowieniazalejjerozolimskich #joannarajkowska #unepgrid #syrenacommunications #światowydzieńśrodowiska #ekopostanowienia #dlaplanety #msnwarszawa #muzeumsztukinowoczesnejwwarszawie Post udostępniony przez Warszawska Palma 🌴 (@warszawskapalma) Cze 22, 2019 o 1:16 PDT

 

Opiekę merytoryczną nad projektem sprawuje i kampanię prowadzi Centrum UNEP/GRID-Warszawa, za strategię kreatywną kampanii odpowiada Syrena Communications; pomysłodawcą transformacji palmy jest Jarosław Wiewiórski (Syrena Communications). „Palma" jest projektem Partnerstwa SDGs "Razem dla środowiska".

Palma przy rondzie de Gaulle'a w centrum Warszawy to instalacja artystyczna „Pozdrowienia z Alej Jerozolimskich“ Joanny Rajkowskiej. Została tam umieszczona w 2002 roku, należy do depozytu Muzeum Sztuki Nowoczesnej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu