Wzrósł udział streamingu na ekranie telewizora. Netflix przed YouTube

W grudniu 2023 roku 7,1 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,4 pkt. proc. wyższy niż w listopadzie ub.r. i o 1,5 pkt. proc. wyższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Najchętniej oglądane były treści na Netfliksie z 1,9 proc. udziału, a drugie miejsce zajęło YouTube - 1,8 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Wzrósł udział streamingu na ekranie telewizora. Netflix przed YouTube
Serwis streamingowy Netflix

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec 2022 roku.

Z danych Nielsena wynika, że w grudniu 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 7,1 proc.

- Grudzień, oprócz zimowej aury, charakteryzował się dłuższym czasem spędzonym przez Polaków na oglądaniu treści wideo na ekranach telewizorów. W stosunku do listopada widzowie spędzali średnio dziennie o 9 minuty więcej przed ekranami telewizorów a średni dobowy czas oglądania na osobę wyniósł w grudniu 4 godziny i 18 minut. Polacy oglądali zarówno więcej streamingu (wzrost o 8 proc. w stosunku do listopada 2023 roku) jak i tradycyjnej telewizji (wzrost o 3 proc.) - informuje Nielsen.

Netflix o 0,1 pkt. proc. przed YouTube

Liderem wśród platform OTT jest platforma Netflix, której udział w oglądalności na telewizorze w grudniu 2023 wyniósł 1,9 proc. (wzrost o 0,2 pkt. proc. względem października br.). Drugi YouTube miał 1,8 proc. udziału (do góry o 0,2 pkt. proc.). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie 3,4 proc. udziału bez zmian), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime, który premierę na rynku polskim miał w lutym 2023 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-2023-rok-tvp1-tvn-lider-2,7169448623355521a ##

Dla porównania, w grudniu ub.r. największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (32,8 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (30,2 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (23,2 proc.).

grafika

Co to jest The Gauge?

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fakty-wiadomosci-19-30-teleexpress-panorama,7169449218389633a ##

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu