X, czyli dawny Twitter uruchomił serwis streamingowy na telewizory

Platforma społecznościowa X, czyli dawny Twitter, ruszyła z aplikację na telewizory i przystawki Smart TV. Na razie jej wersja beta jest dostępna w Stanach Zjednoczonych, ale w dalszej perspektywie trafi do innych krajów na całym świecie. W przeciwieństwie do YouTube, ma być pozbawiona cenzury.

Udostępnij artykuł:
X, czyli dawny Twitter uruchomił serwis streamingowy na telewizory

Aplikację X TV można zainstalować na urządzeniach z systemami operacyjnymi Android TV/Google TV (Sony, Xiaomi, TCL, MiBoX, Chromecast z Google TV), WebOS (LG) i Fire OS (Amazon Fire TV). Z czasem ma pojawić się na kolejnych platformach, w tym Tizen (Samsung). Po fazie testów z usługi będzie można też korzystać na pozostałych rynkach, w tym w Polsce.

Amerykańskie media zauważyły, że nazwa X TV może kojarzyć z kanałami erotycznymi. Ma ona podkreślać brak cenzury w nowym serwisie i wyróżniać usługę na tle konkurencyjnej platformy  YouTube. Na X nie brakuje zresztą treści wideo o charakterze erotycznym czy pornograficznym. Aplikacja na telewizory ma ułatwić korzystanie ze wszystkich multimediów. W ten sposób X będzie mógł rywalizować o uwagę nie tylko z YouTube, ale też gigantami streamingu typu Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ czy Max.

Pierwsza zapowiedź aplikacji już rok temu

Przed rokiem, w czerwcu 2023 roku, jeden z użytkowników Twittera zauważył, że serwisowi brakuje aplikacji na telewizory Smart TV. – Nadchodzi – odpowiedział Elon Musk, właściciel X (wcześniej Twittera). Nie zdradził jednak kiedy projekt zostanie zrealizowany i na jakich urządzeniach będzie można korzystać z aplikacji.

Reuters poinformował wówczas, że podczas prezentacji dla inwestorów, nowa dyrektor generalna firmy Linda Yaccarino i Musk zapowiadali, że Twitter skupi się na treściach wideo, aby ożywić serwis i zyskać dodatkowe przychody reklamowe. Podczas spotkania ujawniono, że 10 proc. czasu spędzonego na platformie to treści wideo. Rozmowy o dodatkowych treściach wideo były prowadzone ze znanymi osobami ze świata polityki i rozrywki, a także mediami i właścicielami płatnych usług, które mogłyby być promowane na X.

Elon Musk w październiku 2022 roku. sfinalizował przejęcie Twittera za 43 mld dol. Akcjonariusze firmy zatwierdzili transakcję miesiąc wcześniej. Wcześniej zapowiedział zwolnienie 75 proc. ogółu pracowników. - Cóż, myślę, że bardzo ważne jest, aby istniała inkluzywna arena wolności słowa - mówił wcześniej Musk. - Twitter stał się de facto placem miejskim, więc bardzo ważne jest, aby ludzie mieli zarówno poczucie rzeczywistości, jak i poczucie, że mogą swobodnie mówić, ale w granicach prawa - stwierdził. Latem ub.r. Twitter zmienił nazwę na X.

Przed rokiem Linda Yaccarino zastąpiła Elona Muska w roli CEO Twittera. Przeszła do platformy z mediów, konkretniej z giganta NBCUniversal, spółki zależnej Comcast Corporation. Tam nadzorowała całą globalną, krajową i lokalną sprzedaż reklam, partnerstwa, marketing, Ad Tech, dane, badania rynku i inicjatywy strategiczne NBCUniversal.

Na telewizorach Smart TV można korzystać z serwisu społecznościowego TikTok. W Polsce do najpopularmiejszych aplikacji należą Netflix, YouTube, Disney+, Canal+ online, Max, Amazon Prime Video, SkyShowtime, CDA, Pilot WP i Viaplay. Nie brakuje serwisów ze stacjami radiowymi (myTuner, Tune In), z kamerkami internetowymi (Earth Cam TV, WebCamera.pl) czy pogodowych (AccuWeather). Mało popularne są aplikacje z treściami tekstowymi. Na większości urządzeń z portali typu Twitter, Facebook czy Wikipedia można korzystać po pobraniu na telewizor lub przystawkę przeglądarki internetowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów