SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Xiaomi ze słabym debiutem na giełdzie w Hong Kongu, akcje poniżej ceny otwarcia

W poniedziałek chiński koncern Xiaomi zadebiutował na giełdzie w Hong Kongu. Pierwszy dzień na parkiecie nie przyniósł firmie sukcesu. Przy cenie otwarcia w wysokości 17 dolarów hongkongskich za akcję w momencie zamknięcia notowań udziały kosztowały 16,8 dolara, a w najgorszym momencie akcje Xiaomi traciły 6 procent wartości.

Article

Na potrzeby giełdowego debiutu największy chiński producent smartfonów przyjął nazwę Xiaomi Corp, w ofercie publicznej (IPO) cenę jednej akcji ustalono na 17 dol.  hongkongskich, co stanowiło najniższą wartość ze spodziewanego wcześniej zakresu cenowego.

Wcześniej Xiaomi planowało, że uzyska ze sprzedaży swoich akcji 10 mld dol., jednak pierwszy dzień notowań nie potwierdza tak optymistycznych planów. Co prawda koncern uzyskał od inwestorów 4,72 mld dol., jednak po otwarciu giełdy akcje Xiaomi zaczęły szybko tracić na wartości.

W najgorszym momencie notowań udziały spółki potaniały do 16 dol., co stanowiło spadek wartości o 6 proc. poniżej ceny emisyjnej. W kolejnych godzinach firma zdołała odrobić część strat, jednak w momencie zamknięcia parkietu akcje Xiaomi kosztowały 16,8 dol., wciąż mniej niż cena otwarcia.

Według ekspertów na których powołuje się Reuters przyczyna słabego debiutu Xiaomi tkwi w obawach inwestorów co do faktycznej wyceny wartości spółki ustalonej na 54 mld dol. i stanowiącej 40-krotność zysku netto w br. Zdaniem rynku to zbyt wiele biorąc pod uwagę, że np. wycena koncernu Tencent to 36-krotność zysków, a w wypadku Apple jego wycena jest 16-krotnie wyższa niż bieżące zyski.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Xiaomi ze słabym debiutem na giełdzie w Hong Kongu, akcje poniżej ceny otwarcia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing