Yahoo i Google poprawiają umowę

Firmy Yahoo i Google przesłały do Departamentu Sprawiedliwości USApoprawioną wersję swojej umowy reklamowej.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przypomnijmy, że w czerwcu internetowi giganci zawarli 10-letniąumowę, w ramach której Google miałoby umieszczać tekstowe reklamyna stronach należących do Yahoo w USA i Kanadzie.

Poprawione zapisy umowy zakładają skrócenie okresu jejobowiązywania z 10 do 2 lat - informuje w swoim internetowymwydaniu The Wall Street Journal, powołując się na anonimowe źródłazaznajomione ze sprawą.

Poza tym kwota jaką Yahoo mogłoby zarobić z reklam umieszczanychna jego stronach przez Google miałaby zostać ograniczona do 25procent własnych dochodów Yahoo z reklam w wyszukiwarkach.Wcześniej Yahoo miało mieć tutaj pełną swobodę. Reklamodawcy Googlemieliby też możliwość wyboru czy chcą się promować na stronachYahoo.

Celem skorygowania umowy jest uzyskanie zielonego światła na jejwprowadzenie w życie od prowadzącego dochodzenie w tej sprawieDepartamentu Sprawiedliwości USA.

Jeśli nowe propozycje zostaną zaakceptowane przez regulatorów,będą one oznaczać znacznie mniejsze zyski dla Yahoo. Firmazakładała wcześniej, że w pierwszym roku obowiązywania umowy zarobina niej od 250 do 450 milionów dolarów. Teraz analitycy szacują, żemoże to być tylko od 80 do 100 milionów dolarów.

źródło: WSJ.com

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek