SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

YouTube ma 15 lat. Ponad 2 mld użytkowników i 500 godz. wideo na minutę

Przy okazji 15. rocznicy rejestracji YouTube jako strony internetowej, Susan Wojcicki, obecna szefowa serwisu, podzieliła się kilkoma statystykami obrazującymi jego aktualną popularność.

We wpisie na oficjalnym blogu Susan Wojcicki podała, że YouTube ma obecnie na całym świecie ponad 2 miliardy użytkowników korzystających co miesiąc z serwisu. Co minutę na należącej do Google platformie pojawiają się treści wideo o łącznej długości 500 godzin.

Aktualnie na YouTube działa ponad 170 tys. kanałów mających co najmniej 100 tys. subskrybentów. Z tytułu reklam i subskrypcji YouTube w zeszłym roku wypłacił branży muzycznej ponad 3 miliardy dolarów.

Z kolei za dostęp do płatnej usługi YouTube TV płaci obecnie ponad 2 miliony użytkowników.

>>> YouTube z 15 mld dol. przychodów reklamowych w 2019 roku

Strona internetowa YouTube została zarejestrowana 14 lutego 2005 roku. Internautom serwis został udostępniony 18 maja 2005 roku.

Google kupiło YouTube w listopadzie 2006 roku za 1,65 miliarda dolarów.

YouTube z 15 mld dol. przychodów reklamowych w 2019 roku

W całym ubiegłym roku przychód z reklam wygenerowany przez YouTube sięgnął 15,15 miliarda dolarów. To wynik o 36 proc. lepszy niż w roku 2018 (11,16 mld USD) oraz o 86 proc. lepszy niż w roku 2017 (8,15 mld USD).

Tylko w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku przychód YouTube z reklam wyniósł 4,72 miliarda dolarów, wobec 3,61 miliarda dolarów w IV kwartale roku 2018.

Dla porównania: w 2006 r. Google zapłacił za YouTube'a 1,65 mld dol.

>>> Google: przychód i zysk w górę. Ile z reklam na YouTube i chmury?

Z ujawnionych przez Alphabet statystyk wynika także, że płatna, pozbawiona reklam usługa streamingowa YouTube Premium ma obecnie 20 milionów subskrybentów. Kolejne ponad 2 miliony użytkowników płaci za dostęp do YouTube TV.

Dlaczego Alphabet zdecydował się podać szczegółowe dane dotyczące przychodów YouTube'a? Ruth Porat, dyrektorka firmy ds. finansowych, powiedziała, że firma chce "dostarczać więcej informacji na temat biznesu i możliwości rozwoju".

Przychód i zysk w górę

Zysk netto koncernu Alphabet wyniósł w IV kwartale 2019 roku 10,67 miliarda dolarów, w porównaniu do 8,95 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018.

W tym samym czasie o 17 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 39,28 miliarda dolarów do 46,08 miliarda dolarów.

Samo Google zanotowało przychód w wysokości 45,81 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 39 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,58 miliarda dolarów do 11,46 miliarda dolarów.

2,6 mld dol. z Google Cloud

Przychód Google z reklam wzrósł z 32,52 miliarda dolarów do 37,93 miliarda dolarów. W przypadku serwisu YouTube wpływy reklamowe zwiększyły się z 3,61 miliarda dolarów do 4,72 miliarda dolarów. Z kolei biznes chmurowy Google Cloud wygenerował przychód w wysokości 2,61 miliarda dolarów, wobec 1,71 miliarda dolarów rok wcześniej.

Koszt pozyskania ruchu, czyli opłaty uiszczane innym podmiotom za utrzymywanie Google jako domyślnej wyszukiwarki, wzrosły do 8,5 miliarda dolarów (7,44 mld USD rok wcześniej).

Tymczasem pozostałe marki wchodzące w skład Alphabet wygenerowały w IV kwartale 2019 roku 172 miliony dolarów przychodu. To więcej niż rok wcześniej (154 mln USD), ale zaksięgowana na nich operacyjna strata sięgnęła 2,03 miliarda dolarów (wobec 1,33 mld USD straty w IV kw. 2018 r.).

W całym 2019 roku przychód Alphabet sięgnął 161,86 miliarda dolarów, w porównaniu do 136,82 miliarda dolarów w roku 2018 (wzrost o 18 proc.), a zysk netto zwiększył się z 30,74 miliarda dolarów do 34,34 miliarda dolarów.

Przychód samego Google wzrósł ze 136,36 miliarda dolarów do 160,74 miliarda dolarów, przychód Google z reklam - ze 116,46 miliarda dolarów do 134,81 miliarda dolarów, przychód YouTube z reklam - z 11,16 miliarda dolarów do 15,15 miliarda dolarów, a przychód Google z usług chmurowych - z 5,84 miliarda dolarów do 8,92 miliarda dolarów.


Dołącz do dyskusji: YouTube ma 15 lat. Ponad 2 mld użytkowników i 500 godz. wideo na minutę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
himen
"Strona internetowa YouTube została zarejestrowana 14 lutego 2015 roku. Internautom serwis został udostępniony 18 maja 2015 roku." tu powinno być 2005
odpowiedź