YouTube testuje marketing afiliacyjny i wprowadza zakupy do formatu short

YouTube testuje marketing afiliacyjny dla krótkich filmów w Stanach Zjednoczonych oraz funkcję zakupów w wybranych krajach.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
YouTube testuje marketing afiliacyjny i wprowadza zakupy do formatu short

Rzecznik YouTube potwierdził, że platforma zaczyna wprowadzać Zakupy w YouTube Shorts z kwalifikującymi się twórcami w USA, pilotując możliwość oznaczania produktów z ich własnych sklepów.

Widzowie w Stanach Zjednoczonych, Indiach, Brazylii, Kanadzie i Australii mogą wyświetlać tagi i wchodzić z nimi w interakcję. YouTube planuje wprowadzić tagowanie dla większej liczby twórców i regionów geograficznych. O testach jako pierwszy poinformował Financial Times.

Program partnerski dla filmów Short umożliwi twórcom zarabianie prowizji, gdy kupiony zostanie produkt, który polecają w krótkich filmach lub stworzonych przez nich filmach o normalnej długości.

- Jesteśmy głęboko przekonani, że YouTube to najlepsze miejsce dla twórców do budowania biznesu, a zakupy są tego częścią – w tym celu eksperymentujemy z programem partnerskim, który umożliwia twórcom zarabianie na zakupach polecanych produktów w ich długie filmy i shorts– powiedział rzecznik YouTube w rozmowie z Search & Performance Marketing Daily.

Program marketingu afiliacyjnego dla filmów Short, dostępny dla wybranych twórców z USA, to kolejny sposób zarabiania na filmach. W YouTube twórca i sprzedawca biorą udział w sprzedaży.

Programy partnerskie i inne funkcje zakupowe mogą sprawić, że YouTube będzie bardziej atrakcyjny dla  twórców treści, ponieważ firma stara się zwiększyć przychody i konkurować z innymi platformami, takimi jak TikTok.

Marketerzy w USA wydali szacunkowo 9,1 miliarda dolarów na marketing afiliacyjny w 2021 roku, a handel elektroniczny przyniósł 71 miliardów dolarów, czyli o 47proc. więcej niż w 2018 roku - wynika z opublikowanego we wrześniu badania Performance Marketing Industry Study 2022.

Liczby obejmują bezpośrednie wydatki oparte na wynikach i inwestycje medialne o stałych kosztach z partnerami zajmującymi się marketingiem efektywnościowym w przypadku miejsc docelowych, takich jak najem i opłaty integracyjne.

W badaniu zauważono, że w 2021 r. każdy dolar zainwestowany w marketing efektywnościowy przyniósł średnio 12 dolarów wkładu w e-commerce.

W skali globalnej branża marketingu afiliacyjnego ma szacunkową wartość 12 miliardów dolarów, a Stany Zjednoczone są największym krajem marketingu afiliacyjnego na świecie. Stany Zjednoczone mają 39 proc.udziału w światowym rynku afiliacyjnym, kolejne są Wielka Brytania z 15 proc. udziałem i Niemcy - z 11 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady