Pięć bilionów wyświetleń na platformie Shorts YouTube’a. Serwis planuje wprowadzenie NFT

W 2021 liczba twórców otrzymujących pieniądze za publikowanie materiałów na platformie Shorts wzrosła o 40 procent - ujawniła Susan Wojcicki, szefowa YouTube’a. Od momentu uruchomienia Shorts liczba wyświetleń opublikowanych tam materiałów wyniosła ponad 5 bilionów. W 2022 roku YouTube może rozszerzyć możliwość współpracy twórców z markami, rozważa też monetyzację treści za pośrednictwem tokenów NFT.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Platforma YouTube Shorts została uruchomiona oficjalnie w 2020 r., od połowy ub.r. jest także dostępna w Polsce. YouTube Shorts to narzędzie do tworzenia krótkich formatów treści wideo, które nie przekraczają 60 sekund, a dodatkowo umożliwiają rejestrowanie kilku klipów.

Użytkownicy Shorts mają także możliwość pobierania próbek ścieżki dźwiękowej z materiałów opublikowanych na YouTube. Do dyspozycji są katalogi muzyczne od ponad 250 wytwórni i wydawców z całego świata, w tym między innymi od Universal Music Group, Sony Music Entertainment i Sony Music Publishing, Warner Music Grupa i Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Since Music, Beggars czy Kobalt.

Biliony wyświetleń

Teraz Susan Wojcicki, szefowa YT poinformowała we wpisie przeznaczonym dla twórców działających w serwisie o niektórych statystykach związanych z Shorts oraz planach dotyczących tej platformy w 2022 r.

Od momentu startu Shorts zamieszczone tam klipy wideo zostały wyświetlone na całym świecie ponad 5 bln razy. Wojcicki zaznaczyła, że liczba ta dynamicznie rośnie.

Według informacji dostarczonych przez szefową YT coraz lepiej rozwija się Fundusz YouTube Shorts o wartości 100 mln dol., który pozwala autorom klipów zarabiać na publikowanych treściach do 10 tys dol. miesięcznie (w zależności od liczby wyświetleń i zaangażowania odbiorców).

Wojcicki ujawniła, że w ub.r. 40 proc. twórców zamieszczających materiały na Shorts nie należało do YouTube Partner Program (YPP), wieloletniego programu podziału przychodów z reklam dla kwalifikujących się youtuberów, Shorts w dużej części przyciąga zatem inną klasę twórców.

W 2022 r. YT przewiduje nowe sposoby zarabiania na zamieszczanych treściach w Shorts. Jedną z nich ma być bardziej rozbudowana współpraca pomiędzy markami a autorami. Kolejną – wprowadzenie możliwości dokonywania zakupów bezpośrednio z poziomu filmików. YT rozważa także umożliwienie twórcom sprzedaży cyfrowych produktów za pośrednictwem tokenów NFT.

Wojcicki zaznaczyła, że wspomniane projekty związane z monetyzacją treści będą wprowadzane stopniowo, w zależności od lokalnych warunków na poszczególnych rynkach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa