YouTube wprowadził etykietowanie treści tworzonych przy użyciu AI

YouTube dodał narzędzie do oznaczania filmów utworzonych przy użyciu sztucznej inteligencji (AI). W ten sposób platforma zamierza walczyć z fałszywymi informacjami, które użytkownicy serwisu mogą pomylić z prawdziwymi.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
YouTube wprowadził etykietowanie treści tworzonych przy użyciu AI

„Zmieniona treść syntetyczna” pojawi się w rozwiniętym opisie pod filmami lub bezpośrednio w interfejsie odtwarzacza wideo. Jednocześnie YouTube nie będzie wymagał od twórców tagowania treści animowanych, filmów z efektami specjalnymi czy wykorzystania sztucznej inteligencji do produkcji filmowej.

“Nowe rozwiązania mają na celu jedynie zwalczanie fałszywych informacji” – podkreśliła firma. Podczas ładowania wideo użytkownik zostanie poproszony o wybranie odpowiedniego oznaczenia, które będzie ostrzegać widzów o obecności w filmie fragmentów utworzonych przez sztuczną inteligencję.

Etykieta będzie na przykład wymagana, jeśli film przedstawia klęski żywiołowe w prawdziwym regionie, które nigdy nie miały miejsca. Lub film został nakręcony przy użyciu deepfakes. Szczególna uwaga zostanie poświęcona materiałom dotyczącym drażliwych tematów,. takich jak konflikty światowe, kryzysy, problemy zdrowotne, wybory i nie tylko.

YouTube ogłosił wprowadzenie etykiet dla treści generowanych przez sztuczną inteligencję w listopadzie 2023 r. Następnie zauważono, że filmy naruszające regulamin platformy będą w dalszym ciągu usuwane, niezależnie od obecności takich oznaczeń.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska