SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Z bankowości równie chętnie korzystamy online jak i w oddziale

Ponad 80 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z usług banków. Mimo wciąż rosnącej liczby nowoczesnych rozwiązań bankowości elektronicznej i mobilnej, tradycyjna bankowość w oddziałach trzyma się nadal mocno - wynika z badania Homo Homini.

Z bankowości równie chętnie korzystamy online jak i w oddziale

Badanie pokazało, że równie chętnie korzystamy z bankowości internetowej, jak odwiedzamy oddziały naszego banku. Spośród respondentów, którzy zadeklarowali, że korzystają z usług banków, 55 proc. najchętniej korzysta z bankowości elektronicznej, ale niewiele mniej, bo prawie 54 proc. wskazało oddział banku jako preferowaną formę kontaktu (respondenci mogli wybrać więcej niż jedną odpowiedź).

Kontakt poprzez call center najchętniej wykorzystuje zaledwie co dziesiąty badany (11 proc.), a ostatnie miejsce (z 4,4 proc. wskazań) zajęła bankowość mobilna.

Oddziały nieco chętniej odwiedzają kobiety (56 proc.), podczas gdy mężczyźni preferują bankowość elektroniczną (61 proc.). Panowie są również bardziej skłonni zadzwonić na na call center (14 proc. w porównaniu z 9 proc. w przypadku kobiet).

Ponad 81 proc. respondentów zadeklarowało, że korzysta z usług banku. Najwięcej osób, które nie posiadają konta bankowego jest wśród osób najstarszych (45 proc. respondentów w wieku 65+) i najmłodszych (27 proc. osób w wieku 18-24 lata).

Wszyscy respondenci w wieku 18-24 lata, którzy korzystają z usług banku, wskazali internet jako preferowaną formę kontaktu. Im starsi badani, tym entuzjazm dla komunikowania się z bankiem online jest mniejszy. Kontakt wirtualny wskazało jako swój preferowany jedynie 29 proc. osób w wieku 55-65 lat i tylko 23 proc. osób powyżej 65 roku życia. Osoby starsze wybierają też częściej kontakt telefoniczny. Domeną trzydziesto- i czterdziestolatków jest bankowość mobilna (smartfon za najlepsze narzędzie do komunikacji z bankiem uważa 9 proc. osób w wieku 35-44 lata i 6 proc. w wieku 25-34).

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Homo Homini na zlecenie Deutsche Bank PBC w dniu 1 października 2011 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej, losowej, reprezentatywnej próbie 1500 mieszkańców Polski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Z bankowości równie chętnie korzystamy online jak i w oddziale

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl