Z Dworca Centralnego w Warszawie zniknęła wielkoformatowa reklama

Z elewacji budynku Dworca Centralnego w Warszawie zdjęto wielkoformatowy baner. To dlatego, że Polskie Koleje Państwowe rozwiązały umowę z firmą specjalizującą się w takich reklamy. Działania w tym zakresie podjął stołeczny Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Z Dworca Centralnego w Warszawie zniknęła wielkoformatowa reklama
Budynek Dworca Centralnego w Warszawie, Mazowiecki Konserwator Zabytków, fot. J. Świsłocki, WUOZ w Warszawie

Mazowiecki Konserwator Zabytków poinformował na Facebooku: „Polskie Koleje Państwowe w wyniku działań podjętych przez pracowników Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Warszawie rozwiązały umowę z firmą specjalizującą się w reklamach wielkoformatowych. W rezultacie rozwieszona na elewacji budynku od strony Al. Jana Pawła II reklama została dzisiaj zdemontowana.  Dziękujemy PKP za otwartość i dobrą współpracę.”

Zniknęła wielka reklama z Centralnego

Budynek od sześciu lat znajduje się w rejestrze zabytków województwa mazowieckiego. Powstał w latach 1972-1975 według projektu Arseniusza Romanowicza przy współpracy Piotra Szymaniaka.

Decyzję urzędników skomentowało także m.in. stowarzyszenie Miasto Jest Nasze, które od lat walczy o zmniejszenie liczby reklam w przestrzeni publicznej. – Dzięki naszym działaniom Mazowiecki Konserwator Zabytków przeprowadził kontrolę obiektu. W jej wyniku, a także dzięki działaniom podejmowanym od lat zarówno przez MJN, jak i innych społeczników miejskich, usunięto wielkoformatową reklamę. Dziękujemy! Czy teraz Warszawa nie wygląda ładniej? – czytamy we wpisie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator