SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Z Polski na cały świat

Firma Exxon Mobil postanowiła, że pilotażowy projekt badań efektywności kampanii oleju Mobil1 w Internecie, przeprowadzony w Polsce przez agencję Zentropy Partners, będzie adaptowany w pozostałych częściach świata.

W sierpniu w amerykańskiej centrali Exxon Mobil w Nowym Jorku, agencja interaktywna Zentropy Partners przedstawiła raport z wyników badań efektywności kampanii oleju Mobil1, przeprowadzonej w polskim Internecie w okresie styczeń-maj 2006 roku. Agencja przebadała direct response akcji reklamowej, jej wpływ na działania podejmowane przez użytkowników sieci oraz na wizerunek marki. Plan, przebieg oraz wyniki programu pilotażowego zaprezentowane przez Zentropy Partners zyskały duże uznanie klienta na poziomie lokalnym i globalnym.  W związku z tym zdecydował on, że w oparciu o wypracowany w Polsce model, podobne działania będą prowadzone w innych krajach. Metodologia stworzona przez agencję umożliwi obiektywne porównanie skuteczności kampanii prowadzonych na różnych rynkach. Pomoże ona także wypracować firmie długofalową strategię e-marketingową dla marki Mobil na całym świecie.

Agencja Zentropy Partners opracowała również rekomendację dalszych działań. Kolejnym krokiem będzie przeprowadzenie audytu użyteczności i architektury informacyjnej polskiego oraz pozostałych europejskich serwisów internetowych marki Mobil.

 „Strategia e-marketingowa dla marki Exxon będzie rozwijana w oparciu o twarde dane, jakich dostarczył nam zakończony właśnie projekt badawczy. Udało nam się odpowiedzieć na pytania, jak efektywnie dotrzeć do grupy docelowej klienta i czy określona za pomocą zmiennych demograficzno-społecznych grupa odpowiada rzeczywiście potencjalnej grupie zakupowej. Badanie pozwoliło również stworzyć segmentację klientów marki Mobil i określić, jak efektywnie dotrzeć z przekazem marketingowym do poszczególnych segmentów. Kompleksowe podejście
i współpraca firmy Gemius pozwoliły także zbadać, które z kanałów reklamowych
w Internecie efektywnie kształtują wizerunek i świadomość marki,  a które mają charakter typowo sprzedażowy. Został określony także optymalny mix nośników reklamowych w Internecie, budżet i czas trwania kampanii. Szczególnym analizom poddaliśmy również działania w wyszukiwarkach oraz reklamę w e-mail. Bardzo ciekawe wnioski wyciągnęliśmy korelując dane behawioralne z wynikami badania brandingowego. Polecamy realizacje tego typu badań i testów kampanii zarówno klientom planującym inwestycje w kanały cyfrowe, jak również klientom z dużym doświadczeniem e-marketingowym. Kompleksowe badanie było przeprowadzone przy okazji prowadzonej kampanii reklamowej – co znacznie zmniejsza koszty projektu badawczego.” – podsumowuje Tomasz Piątkowski, interactive media director w Zentropy Partners.

Projekt jest elementem ogólnoświatowych działań Exxon Mobil, służących aktywizacji marki Mobil w kanałach interaktywnych. Całość prac jest koordynowana przez nowojorską centralę agencji MRM Worldwide należącą do McCann Worldgroup. W ubiegłym roku na podstawie przedstawionych przez lokalne agencje propozycji wyselekcjonowano dwa kraje, w których zostały przeprowadzone działania pilotażowe. Były to Polska i Japonia. O wyborze Polski, obok interesującej charakterystyki samego rynku internetowego oraz roli tego kraju w strategii Mobila, zadecydowała kompleksowość zaproponowanego przez agencję rozwiązania z naciskiem na część analityczną - rygorystyczny proces planowania działań, ustalania miar sukcesu, a następnie analiza danych. Dużą rolę odegrało też powiązanie uzupełniających się narzędzi badawczych. Zentropy Partners współpracuje z firmą Gemius wykorzystując GemiusTraffic, GemiusDirectEffect oraz GemiusAdHoc umożliwiające dokładny pomiar i analizę prowadzonych działań
e-marketingowych.

Badanie jest pierwszym projektem Zentropy Partners w Polsce dla tego klienta.  Zapoczątkowuje ono stałą współpracę między firmą a agencją w obszarze działań
e-marketingowych dla marki Mobil.

Dołącz do dyskusji: Z Polski na cały świat

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl