SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Biedronka przed niedzielą z zakazem handlu promuje „piątek i sobotę bez VAT” (wideo)

W sklepach Biedronka (należących do Jeronimo Martins Polska) w piątek i sobotę będzie prowadzona promocja, w ramach której wybrane produkty żywnościowe będą tańsze o stawki podatku VAT. To kolejna akcja marketingowa związana z zakazem handlu w niedziele.

Promocją są objęte następujące kategorie produktów:
- żółte sery, jogurty i mleko,
- płatki i batony śniadaniowe, bakalie,
- kabanosy i parówki,
- wybrane mleko i kaszki dla dzieci.

W piątek i sobotę te produkty będą dostępne w sklepach Biedronka w cenach obniżonych o wartość podatku VAT, czyli 5, 8 lub 23 proc.

W reklamach produkty z promocji są określano jako przeznaczone na śniadania i kolacje.

 

Lidl już od marca promuje „tanie soboty”

To pierwsza duża promocja produktowa Biedronki związana z obowiązującym od marca ograniczeniem handlu w niedziele (w tym roku sklepy są otwarte w każdą pierwszą i ostatnią niedzielę miesiąca).

Od marca sieć wydłużyła o godzinę czas otwarcia swoich sklepów w piątki i soboty przypadające przed niehandlowymi niedzielami. Wspierała to wizerunkowa kampania podkreślająca, że Biedronka jest gotowa na obsłużenie w te dni większej liczby klientów.

Z kolei Lidl już w marcu zaczął cykliczną promocję „Tania sobota”, w ramach której wybrane produkty są dostępne w niższych cenach w soboty przed niehandlowymi niedzielami.

 

Biedronka i Lidl konkurują na różne reklamy i promocje

Dodajmy, że obie sieci sklepów rywalizują też w komunikacji marketingowej owoców i warzyw. Lidl wiosną br. promował swoją ofertę „Ryneczek Lidla” serią reklam, w których wystąpili autentyczni plantatorzy i hodowcy dostarczający produkty żywnościowe do jego sklepów. Po tym jak jeden z bohaterów kampanii został oskarżony, że nie udzielił pomocy Ukraince, którą nielegalnie zatrudniał, Lidl zawiesił emisję reklam z jego udziałem.

W drugiej połowie maja do emisji trafił spot Biedronki pokazujący plantatora dostarczającego jej pomidory.

Biedronka od ośmiu lat jest oficjalnym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski, pod koniec kwietnia br. umowę przedłużono do końca 2022 roku. Obecnie w sklepach tej sieci trwa promocja „Dumni z naszych”, w której za zakupy można otrzymywać naklejki i karty z wizerunkami naszych zawodników. Emitowana jest też wizerunkowa reklama z kibicami i Tomaszem Zimochem w roli komentatora.

Za to Lidl z okazji mundialu wprowadził do sprzedaży akcesoria dla kibiców, promuje też w loterii, w której należy zgłaszać opinie o jakości usług i produktów w tych sklepach.

Lidl Polska na reklamy w mediach pozainternetowych wydaje zdecydowanie więcej niż właściciel Biedronki. Od stycznia do kwietnia br. przeznaczył na to cennikowo 231,5 mln zł (po wzroście o 10,8 proc. w skali roku) i był drugim po Aflofarmie największym marketerem. Natomiast Jeronimo Martins Polska znalazło się poza czołową dziesiątką.

Dołącz do dyskusji: Biedronka przed niedzielą z zakazem handlu promuje „piątek i sobotę bez VAT” (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
Na Węgrzech zakaz handlu w niedzielę wytępił małe sklepy. Polska śmiało powiela błędy Orbana. Błędy, z których Orban rychło się wycofał (ustawa przetrwała 7 miesięcy).
odpowiedź