Zakonna marka wchodzi na rynek

Sery, ryby, wędliny, a nawet wina - wszystko produkowane zgodnie z wielowiekowymi tradycjami i okraszone własnym logo.

masz-metro-kk
masz-metro-kk
Udostępnij artykuł:

Tym będą kusić konsumentów benedyktyni - zapowiada "Metro".

Praca w polskim zakonie benedyktynów ruszyła pełną parą. Nic dziwnego, bo zakonnicy chcą wprowadzić na rynek produkty pod własnym logo. Na początek chcą się skupić na produktach spożywczych. Będą oferować: sery, wędliny, ryby, ciastka, konfitury, wina, nalewki, syropy, miody pitne i herbaty ziołowe. A wszystko to stworzone na bazie dawnych klasztornych receptur, ładnie opakowane i opatrzone zakonnym logo. To ostatnie już zarejestrowali pod nazwą "Produkty Benedyktyńskie".

Trzy sklepiki w Krakowie już zresztą oferują klasztorne produkty. Lada dzień ma ruszyć sklep internetowy. Ale to dopiero początek - czytamy w dzienniku. W ciągu dwóch lat otworzymy ponad sto punktów sprzedaży w całej Polsce - opowiada o. Zygmunt Galoch odpowiedzialny w zakonie za organizację całego projektu. To będzie zdrowa żywność bez dodatków chemicznych - podkreśla.

Skąd pomysł? W ciągu wieków zakon opracował wiele cennych receptur i teraz chcemy się podzielić tym, co mamy. Wierzymy, że przez żołądek trafimy do ludzkich serc - tłumaczy.

Jak pisze gazeta, część towaru będzie produkowana w Polsce, część zostanie sprowadzona z innych klasztorów benedyktynów w Europie. Mnisi już teraz mówią, że nie chcą poprzestać jedynie na rynku spożywczym. Mamy zamiar włączyć do oferty inne produkty, np. kosmetyki naturalne, takie jak kremy, szampony i mydła produkowane na bazie miodu sprowadzane od współbraci spod Padwy - mówi.

To pierwszy tak duży projekt biznesowy stworzony przez polski zakon. Ostatni raz w biznes spożywczy weszli cystersi - w latach 90. w opactwie w Szczyrzycu zaczęli produkcję niskoprocentowego piwa warzonego w oparciu o specjalną recepturę. Jednak w 1997 roku browar zamknięto. Przyczyna? Olbrzymie zadłużenie. Benedyktyni nie chcą powtórzyć błędów cystersów - chcą minimalizować koszty. Dlatego zamiast otwierać nowe butiki, będą wchodzić w kooperację z już istniejącymi sklepami. Tam powstaną benedyktyńskie stoiska - informuje "Metro".

masz-metro-kk
Autor artykułu:
masz-metro-kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana