SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” z serwisem o Zakopanem, w czerwcu uruchomi o Koszalinie

W środę „Gazeta Wyborcza” (Agora) rusza z nowym serwisem miejskim w Zakopanem. Treści tworzyć będą do niego trzej dziennikarze z Podhala: Bartłomiej Kuraś, Marek Podmokły i Piotr Starmach. Wsparcie zapewniać ma krakowska redakcja „Gazety Wyborczej”.

Mikołaj Chrza, fot. Renata Dąbrowska/Agencja GazetaArticle

Zakopane to drugie po Wałbrzychu miasto, w którym lokalny serwis internetowy otwiera „Gazeta Wyborcza”. Witrynę w Wałbrzychu uruchomiono na początku kwietnia br.

Jak skomentował w rozmowie z nami szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”, jej wicenaczelny Mikołaj Chrzan – wyniki serwisu po miesiącu funkcjonowania zarówno w zakresie ruchu (liczby odsłon i użytkowników), jak i liczby nowo pozyskanych prenumeratorów są „powyżej oczekiwań”. - Wystarczy nadmienić, że po dwóch tygodniach przekroczyliśmy milion odsłon – skomentował Chrzan.

Teraz „Gazeta Wyborcza” otwiera serwis w Zakopanem. Tworzyć go będą trzej dziennikarze: Bartłomiej Kuraś, Marek Podmokły i Piotr Starmach. Kuraś to dziennikarz krakowskiej „Gazety Wyborczej” z wieloletnim stażem (zaczynał w 1996 roku). W swojej karierze nadawał już korespondencje z Zakopanego, w latach 1996-2003.

Z kolei Piotr Starmach to mieszkający w Nowym Targu były dziennikarz telewizyjny, związany w trakcie swojej kariery m.in. z Telewizją Polską (przygotowywał dla niej korespondencje z Zakopanego), z Telewizją Podhale i NTVK. Od niedawna związany jest z „Gazeta Wyborczą”. Zajmuje się tematami związanymi z turystyką i tradycjami Podhala. Trzecim dziennikarzem nowego serwisu jest Marek Podmokły - fotoreporter z Podhala, współpracujący w przeszłości z telewizjami TV i TVP. Od 2006 roku związany jest z Agencją Gazeta; pisze też korespondencje z Zakopanego i Podhala dla krakowskiej mutacji „GW”.

- Pod Tatrami mamy świetny zespół, a wsparciem dla niego jest grupa doświadczonych redaktorów z całej Polski, dobrze czujących dziennikarstwo lokalne. Krakowska "Wyborcza", kierowana przez Michała Olszewskiego, będzie dla Zakopanego "serwisem-matką" - podkreśla Mikołaj Chrzan w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

- Jestem zbudowany solidnymi przygotowaniami, które przez ostatnie tygodnie wykonał właśnie ten zespół. Wielką pracę nad formatem serwisu Wyborcza.pl dla Wałbrzycha, Zakopanego i kolejnych miast wykonuje Paula Skalnicka-Kirpsza, naczelna "Wyborczej Poznań". Za nowe osoby w zespole odpowiada nasza główna rekruterka Anita Dmitruczuk, naczelna "Wyborczej Opole". Newsowości pilnuje Jan Latała, redaktor zarządzający serwisów lokalnych, który w Tatrach spędza każdą wolną chwilę. Czytelnicy poznają go też jako autora dzięki serwisowi Zakopane.wyborcza.pl. Jesteśmy gotowi, podekscytowani i odliczamy godziny do startu - zapowiada Mikołaj Chrzan.

„Gazeta Wyborcza” szykuje serwis w Koszalinie

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, kolejnym miastem, w którym lokalny serwis chce uruchomić „Gazeta Wyborcza”, jest Koszalin, tamtejsza witryna ruszy na początku czerwca. - To nie koniec. Analizujemy sytuację i interesujemy się mocno województwem śląskim. Przyglądamy się też kolejnym miastom w Wielkopolsce i Małopolsce, także na północy Polski – komentował w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. Mikołaj Chrzan.

Wsparciem dla koszalińskiego serwisu miałaby być lokalna redakcja dziennika w Szczecinie. Nad osobami pracującymi w nowych serwisach czuwa specjalny zespół: międzyredakcyjna sieć złożona z redaktorów i dziennikarzy „Gazety Wyborczej”.

Według danych ZKDP w lutym br. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” wynosiło 59 914 egz., o 32,18 proc. mniej niż rok wcześniej.

W kwietniu br. portal Wyborcza.pl zanotował 8,83 mln odwiedzających i 30,26 proc. zasięgu, a funkcjonująca jako jego dział gospodarczy Wyborcza.biz miała 3,28 mln internautów i 11,23 proc. zasięgu. Na koniec ub.r. z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” korzystało 259,6 tys. użytkowników, o 41,7 tys. więcej niż rok wcześniej.

W ub.r. przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły o 0,4 proc. do 98,9 mln zł, a te z reklam zmalały o 14,7 proc. do 19 mln zł.

Cała grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 836,4 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 6 mln zł zysku do 130,24 mln zł straty. Najmocniej pogorszyły się wyniki kin Helios i firmy outdoorowej AMS.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z serwisem o Zakopanem, w czerwcu uruchomi o Koszalinie

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
to kariera z bułki tartej
Pytanie kiedy wywali Chrzana
odpowiedź
User
asd
Szukają dziennikarzy na Rybnik i Gliwice. Umowy zlecenie... Tanim kosztem przejąć wykwalifikowanych dziennikarzy DZ?
odpowiedź
User
poPO
Dziwne, że GW nie otworzyła jeszcze lokalnego serwisu o Pcimiu.
odpowiedź