SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zakupy grupowe: Groupon w dół, Citeam przed Gruperem

Groupon.pl z miesiąca na miesiąc traci na odwiedzalności, a Citeam.pl ma więcej użytkowników niż Gruper.pl. Wśród agregatorów ofert zakupów grupowych tylko dwa - Godealla.pl i Snuper.pl - załapały się do badania.

Zakupy grupowe: Groupon w dół, Citeam przed Gruperem

Z raportu Megapanel PBI/Gemius przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem zakupów grupowych pozostaje Groupon.pl, natomiast kolejne dwa miejsca zajmują Citeam.pl (należący do Grupy Allegro) i Gruper.pl, które mają po ponad milion real users. Dwie następne strony - Mydeal.pl i Fastdeal.pl - zanotowały po więcej niż 700 tys. użytkowników. Natomiast należący do Agory serwis HappyDay.pl jako jedyny w czołówce jest objęty audytem site-centric, dlatego znane są dane o liczbie jego odsłon - w sierpniu br. było ich ok. 350 tys. więcej niż w lipcu.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w sierpniu 2011 roku

Serwisy zakupów grupowych w sierpniu br. (Megapanel PBI/Gemius)
lp. serwis użytkownicy (real users) odsłony krajowe ogółem zasięg wśród internautów odsłony krajowe mobile
1 groupon.pl 3 667 985 - 19,59% -
2 citeam.pl 1 395 378 - 7,45% -
3 gruper.pl 1 234 730 - 6,59% -
4 mydeal.pl 750 875 - 4,01% -
5 fastdeal.pl 723 484 - 3,86% -
6 okazik.pl 421 497 - 2,25% -
7 happyday.pl 348 429 963 277 1,86% 10 909
8 sweetdeal.pl 221 849 - 1,18% -
9 mygroupon.pl 140 776 - 0,75% -


W skali miesiąca Groupon.pl stracił ok. 160 tys. użytkowników, Gruper.pl - ok. 115 tys., a Sweetdeal.pl - 145 tys. Za to Citeam.pl miał 190 tys. real users więcej, dzięki czemu wskoczył na drugie miejsce, wyprzedzając Grupera. Natomiast Fastdeal.pl zanotował 115 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. 

Serwisy zakupów grupowych miesiąc po miesiącu
(Megapanel PBI/Gemius)
lp. serwis VIII 2011 VII 2011
real users zasięg real users zasięg
1 groupon.pl 3 667 985 19,59% 3 831 022 20,39%
2 citeam.pl 1 395 378 7,45% 1 204 468 6,41%
3 gruper.pl 1 234 730 6,59% 1 349 298 7,18%
4 mydeal.pl 750 875 4,01% 721 362 3,84%
5 fastdeal.pl 723 484 3,86% 608 344 3,24%
6 okazik.pl 421 497 2,25% 342 292 1,82%
7 happyday.pl 348 429 1,86% 409 932 2,18%
8 sweetdeal.pl 221 849 1,18% 366 920 1,95%
9 mygroupon.pl 140 776 0,75% 156 761 0,83%


Groupon i Gruper to jedyne serwisy social shoppingowe, które działają od ponad roku i były w tym czasie uwzględniane w Megapanelu. Groupon rekordowy zasięg osiągnął w marcu br. i odtąd miesiąc po miesiącu traci użytkowników.

>>> Gruper na sprzedaż. Chętni: Allegro, Agora, Google…

Groupon.pl w ciągu roku
(Megapanel PBI/Gemius)
  real users zasięg
VIII 2010 1 075 909 6,03%
IX 2010 1 484 574 8,33%
X 2010 2 372 462 13,01%
XI 2010 2 629 333 14,41%
XII 2010 3 521 490 19,23%
I 2011 3 269 982 17,95%
II 2011 3 021 248 16,31%
III 2011 5 054 098 27,05%
IV 2011 4 791 515 25,20%
V 2011 4 602 500 24,37%
VI 2011 4 396 776 23,25%
VII 2011 3 831 022 20,39%
VIII 2011 3 667 985 19,59%


Natomiast odwiedzalność Grupera ustabilizowała się wiosną br. na poziomie 1,2-1,3 mln real users. Tymczasem w sierpniu ub.r. serwis odwiedziło zaledwie 126 tys. użytkowników. 

Gruper.pl w bieżącym roku
(Megapanel PBI/Gemius)
  real users zasięg
I 2011 835 747 4,59%
II 2011 811 872 4,38%
III 2011 931 663 4,99%
IV 2011 1 025 386 5,39%
V 2011 1 155 735 6,12%
VI 2011 1 208 999 6,39%
VII 2011 1 349 298 7,18%
VIII 2011 1 234 730 6,59%


Boom na zakupy grupowe sprawił, że pojawiło się już kilkanaście stron zbierających oferty z serwisów tego typu. Wśród takich agregatorów jako jedyne w Megapanelu z sierpnia i lipca zostały uwzględnione Godealla.pl i Snuper.pl. Przy czym odwiedzalność obu stron jest znikoma. 

Agregatory ofert zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel PBI/Gemius)
lp. serwis VIII 2011 VII 2011
real users odsłony czas zasięg real users odsłony czas zasięg
1 godealla.pl 90 667 - 0,48% - 165 762 - 0,88% -
2 snuper.pl - 313 414 - 4 647 - 380 706 - 5 059
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zakupy grupowe: Groupon w dół, Citeam przed Gruperem

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
igo
Nie wiem, co w tym dziwnego, że w sierpniu spadło... Wakacje może były? :)
8 8
odpowiedź
User
zakupowicz
Citeam fajny layout, mieli kiedyś toporny, Sweetdeal.pl też , jasny przejrzysty choć troszkę gorzej teraz stoi.
8 8
odpowiedź
User
gumiś
Niektórym wzrosło - vide fastdeal, może mieli ciekawsze oferty?
8 8
odpowiedź
User
Fredqa
przetasuje sie jeszczeto zestawienie nie raz. co do zmian z layoutem-widziałam gruper też coś pokombinował ostatnio
8 8
odpowiedź
User
obserwator
kilka portali zmieniło parę rzeczy, ostatnio jest fokus na aplikacje mobilne pierwsza trójka z tego co wiem wypuściła ostatnio jakieś aplikacje
8 8
odpowiedź