SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zakupy grupowe: Groupon wyhamował spadek (raport)

Groupon.pl we wrześniu odwiedziło minimalnie więcej internautów niż miesiąc wcześniej. Za to Citeam.pl stracił pół miliona użytkowników, a Gruper.pl zyskał ich ponad 200 tys.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że Groupon.pl miał we wrześniu prawie 30 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu. Tym samym zahamowała się tendencja spadkowa serwisu, który miesiąc po miesiącu tracił na zasięgu od marca, kiedy odwiedziło go rekordowe 5 mln internautów (szczegóły tego spadku).

Serwisy zakupów grupowych we wrześniu br. (Megapanel PBI/Gemius)
lp.serwisużytkownicy (real users)odsłony krajowe ogółemzasięg wśród internautówodsłony krajowe mobile
1groupon.pl3 696 683-19,65%-
2gruper.pl1 465 837-7,79%-
3mydeal.pl858 413-4,56%-
4citeam.pl825 541-4,39%-
5fastdeal.pl679 901-3,61%-
6okazik.pl329 511-1,75%-
7happyday.pl322 254956 3451,71%14 525
8cuppon.pl
262 849
-1,40%
-
9sweetdeal.pl177 670-0,94%-
10godealla.pl111 027-0,59%-


Na drugie miejsce zestawienia awansował Gruper.pl, który zyskał w skali miesiąca 230 tys. użytkowników. Za to Citeam.pl (należący do Grupy Allegro) zanotował ok. 570 tys. real users mniej, przez co przesunął się o dwie pozycje w dół. Ponad 100 tys. użytkowników zyskał MyDeal.pl, natomiast ok. 90 tys. stracił oKazik.pl. O ponad 100 proc. zwiększył się zasięg Cuppon.pl.

Serwisy zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel)
lp.serwisIX 2011VIII 2011
real userszasięgreal userszasięg
1groupon.pl3 696 68319,65%3 667 98519,59%
2gruper.pl1 465 8377,79%1 234 7306,59%
3mydeal.pl858 4134,56%750 8754,01%
4citeam.pl825 5414,39%1 395 3787,45%
5fastdeal.pl679 9013,61%723 4843,86%
6okazik.pl329 5111,75%421 4972,25%
7happyday.pl322 2541,71%348 4291,86%
8cuppon.pl262 8491,40%122 342
0,65%
9sweetdeal.pl177 6700,94%221 8491,18%
10godealla.pl111 0270,59%90 6670,48%


Groupon.pl i Gruper.pl jako jedyne serwisy działały już i zostały ujęte w Megapanelu we wrześniu ub.r. Groupon.pl w skali roku zyskał 2,2 mln użytkowników, a jego zasięg wzrósł o ponad 100 proc. Gruper.pl zdecydowaną większość swojego zasięgu zbudował w ciągu tego roku. 

Serwisy zakupów grupowych rok po roku (Megapanel)
lp.serwisIX 2011IX 2010
real usersodsłonyreal usersodsłony
1groupon.pl3 696 68319,65%1 484 5748,33%
2gruper.pl1 465 8377,79%120 0310,67%


Wśród dwóch agregatorów ofert z serwisów zakupów grupowych Godealla.pl zanotowała niewielki wzrost odwiedzalności w skali miesiąca, a Snuper.pl - nieznaczny spadek. Przy czym temu pierwszemu serwisowi pozwoliło to awansować do czołowej dziesiątki wszystkich stron social shoppingowych. 

Agregatory ofert zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel PBI/Gemius)
lpserwisIX 2011VIII 2011
real usersodsłonyzasięgodsłony mobilnereal usersodsłonyzasięgodsłony mobilne
1godealla.pl111 027-0,59%-90 667-0,48%-
2snuper.pl-275 282-4 512-313 414-4 647

Dołącz do dyskusji: Zakupy grupowe: Groupon wyhamował spadek (raport)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mert
Brawo myDeal.pl wg mnie to najlepszy serwis w PL.
Polecam tez agregatory jak godealla, osobiscie wchodzę na nocuje.net gdzie są oferty turystyczne ze wszystkich serwisów grupowych razem.
odpowiedź
User
Przedsiębiorca
DOŚĆ!! Grupowe zakupy to przekleństwo dla przedsiębiorców. Ta internetowa szarańcza nas rujnuje !!!!
odpowiedź
User
Citeam
Strasznie nieaktualne dane - citeam jest na pewno drugi obecnie
odpowiedź