Co trzeci dorosły Polak przynajmniej raz na miesiąc kupuje w internecie, najpopularniejsza odzież

30 proc. dorosłych Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy przez internet, a 46 proc. deklaruje chęć robienia tego częściej przy niższych cenach produktów niż w sklepach stacjonarnych - wynika z badania Fundacji IBRiS.

km
km
Udostępnij artykuł:

Badanie wykazało, że 80 proc. wszystkich respondentów ma w gospodarstwie domowym stały dostęp do internetu, zaś 70 proc. badanych korzysta z niego na co dzień poprzez smartfon lub telefon komórkowy.

Ok. 30 proc. polskich konsumentów dokonuje zakupów w internecie przynajmniej raz w miesiącu, a 23 proc. - co najmniej raz na pół roku. Połowa konsumentów robiących zakupy online w ostatnich sześciu miesiącach wykorzystywała do płatności aplikację bankową w telefonie bądź na tablecie.

Wskazówką na temat preferencji e-zakupowych Polaków jest deklarowany przez respondentów "koszyk" zakupowy. Przodują w nim: odzież (60 proc. wskazań), książki (32 proc.), sprzęt i akcesoria komputerowe (27 proc.), kosmetyki (27 proc.), sprzęt RTV/AGD (25 proc.) oraz gry (15 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-cenniejszym-zrodel-informacji-niz-google,7170833696380545a ##

Do częstszego robienia zakupów przez internet skłoniłyby korzystniejsze ceny w porównaniu do tradycyjnych kanałów sprzedaży. Deklaruje tak 46 proc. badanych. Podobna odpowiedź dotyczy intencji pierwszego zakupu dokonywanego w cyfrowym środowisku. Atrakcyjną cenę produktu wskazuje 58 proc. badanych, podczas gdy drugą najczęstszą odpowiedź – opinie na forach internetowych/grupach dyskusyjnych – wskazało tylko 21 proc. respondentów.

Badanie zostało zrealizowane przez Fundację IBRiS w dniach 2-4 października 2019 r., metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na próbie reprezentatywnej 1100 pełnoletnich mieszkańców Polski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują