SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co trzeci dorosły Polak przynajmniej raz na miesiąc kupuje w internecie, najpopularniejsza odzież

30 proc. dorosłych Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy przez internet, a 46 proc. deklaruje chęć robienia tego częściej przy niższych cenach produktów niż w sklepach stacjonarnych - wynika z badania Fundacji IBRiS.

Article

Badanie wykazało, że 80 proc. wszystkich respondentów ma w gospodarstwie domowym stały dostęp do internetu, zaś 70 proc. badanych korzysta z niego na co dzień poprzez smartfon lub telefon komórkowy.

Ok. 30 proc. polskich konsumentów dokonuje zakupów w internecie przynajmniej raz w miesiącu, a 23 proc. - co najmniej raz na pół roku. Połowa konsumentów robiących zakupy online w ostatnich sześciu miesiącach wykorzystywała do płatności aplikację bankową w telefonie bądź na tablecie.

Wskazówką na temat preferencji e-zakupowych Polaków jest deklarowany przez respondentów "koszyk" zakupowy. Przodują w nim: odzież (60 proc. wskazań), książki (32 proc.), sprzęt i akcesoria komputerowe (27 proc.), kosmetyki (27 proc.), sprzęt RTV/AGD (25 proc.) oraz gry (15 proc.).

Do częstszego robienia zakupów przez internet skłoniłyby korzystniejsze ceny w porównaniu do tradycyjnych kanałów sprzedaży. Deklaruje tak 46 proc. badanych. Podobna odpowiedź dotyczy intencji pierwszego zakupu dokonywanego w cyfrowym środowisku. Atrakcyjną cenę produktu wskazuje 58 proc. badanych, podczas gdy drugą najczęstszą odpowiedź – opinie na forach internetowych/grupach dyskusyjnych – wskazało tylko 21 proc. respondentów.

Badanie zostało zrealizowane przez Fundację IBRiS w dniach 2-4 października 2019 r., metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na próbie reprezentatywnej 1100 pełnoletnich mieszkańców Polski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Co trzeci dorosły Polak przynajmniej raz na miesiąc kupuje w internecie, najpopularniejsza odzież

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl