Klub zakupowy napędza wyniki Zalando. Wyższe przychody, niższa strata netto

Zalando, niemiecka platforma z odzieżą i obuwiem, w I kwartale br. zwiększyła przychody, zmalała też jej stata netto. Najmocniej wzrosły wyniki klubu zakupowego Zalando Lounge. Zdaniem firmy popyt ze strony konsumentów jest "wyciszony".

PP
PP
Udostępnij artykuł:
Klub zakupowy napędza wyniki Zalando. Wyższe przychody, niższa strata netto

Całkowita sprzedaż brutto na Zalando (wskaźnik GMV) wzrosła w I kwartale o 2,8 proc. do 3,2 mld euro, zaś przychody platformy poszły w górę o 2,3 proc. do 2,3 mld euro. Zysk EBITDA grupy wyniósł w I kwartale br. 51,2 mln  euro. Skorygowany wynik EBIT nadal był ujemny, ale wyniósł tylko -0,7 mln euro, podczas gdy rok wcześniej było yo 51,8 mln euro. Strata netto firmy zmalała do 38,5 mln euro z 61,3 mln euro rok temu.

Platforma podkreśla, że w I kwartale br. udało się wypracować dobre wyniki mimo wciąż trudnego środowiska gospodarczego i wysokiej inflacji - Pierwszy kwartał pokazał, jak elastyczny jest nasz model biznesowy, umożliwiając nam działanie w trudnym otoczeniu rynkowym, ponieważ widzieliśmy silny popyt ze strony klientów w naszym segmencie off-price oraz dobre wyniki działalności partnerskiej - powiedział Robert Gentz, Co-CEO Zalando, cytowany w komunikacie.

- Wyselekcjonowane oferty produktów takich marek, jak Adidas i Salomon oraz współpraca z markami znanych projektantów w celu stworzenia kolekcji kapsułowych doprowadziły do zwiększenia zaangażowania naszych klientów. Te ekskluzywne i limitowane produkty sprawiają, że nasi klienci wracają do nas bardziej regularnie - dodał Gentz.

Liczba aktywnych klientów wyniosła 51,2 mln, o 4,8 proc. więcej niż rok wcześniej, ale z 58 mln do 56,7 mln spadła liczba zamówień. Sandra Dembeck, CFO Zalando, określiła popyt konsumencki słowem „wyciszony”.

Zalando Lounge z przychodami wyższymi o jedną trzecią

W obecnej sytuacji rynkowej nie może dziwić, że największe wzrosty sprzedaży odnotował Zalando Lounge, internetowy klub zakupowy typu off-price, oferujący klientom limitowane oferty i rabaty na marki premium. W I kwartale br. jego przychody wzrosły aż o 33 proc. i wyniosły 416 mln euro. - Nasza koncentracja na zyskownym wzroście działa i przynosi efekty - powiedziała Sandra Dembeck.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zalando-asystent-moda-chatgpt-jak-dziala,7169661993555585a ##

Platforma skupia się oprawie wyników poprzez wzrost wydajności i odpowiedni marketing. - Jednocześnie kontynuujemy selektywne inwestowanie w nowe możliwości wzrostu, by być gotowym do przechwycenia popytu, gdy rynek się odbije. Na przykład zainwestowaliśmy w nasz Multi-Channel Fulfillment - dodała Dembeck. Platforma Multi-Channel Fulfillment umożliwi innym firmom w całej Europie korzystanie z rozwiązań logistycznych Zalando.

Zalando podtrzymało prognozy na 2023 r. Zgodnie z nimi wskaźnik GMV urośnie o 1-7 proc. Przychody mogą spaść maksymalnie o 1 proc. lub wzrosnąć do 4 proc. Skorygowany zysk operacyjny ma zaś zmieścić się między 280 a 350 mln euro.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]