SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Klub Producentów Reklamowych aktualizuje zasady bezpieczeństwa pracy na planach reklam

Klub Producentów Reklamowych SAR zaktualizował wytyczne do bezpiecznej pracy na planie w czasie Covid-19.

Plan zdjęciowy, fot. ATM Grupa Article

Klub Producentów Reklamowych przygotował zaktualizowany zbiór informacji dotyczący produkcji w trzeciej fazie pandemii COVID-19 (tzw. druga fala).

Pierwsza aktualizacja dotyczy ubezpieczeń. We wszystkich dostępnych na rynku polisach niezmiennie znajdują się wyłączenia dotyczące wszelkich szkód będących konsekwencją pandemii. Jakiekolwiek opóźnienia i komplikacje w pracach produkcyjnych, w tym: niepojawienie się zatrudnionych osób, zachorowania członków ekip, konsekwencje zmian administracyjnych i inne zostaną włączone do tej kategorii, jeśli tylko miały choćby pośredni związek z pandemią. Oznacza to, że z tego tytułu nie będzie przysługiwało żadne odszkodowanie.

KPR informuje, że wszystkie ryzyka działalności produkcyjnej nie związane z pandemią podlegają ochronie ubezpieczeniowej bez zmian, jednak obszar wyłączeń z ubezpieczenia jest dzisiaj szeroki. W związku z następującym po kilku miesiącach względnego spokoju wzrostem zachorowań rekomendujemy przypominanie zamawiającym o ograniczeniach dot. możliwości ubezpieczania produkcji.

Klub Producentów Reklamowych rekomenduje, aby o występującym ryzyku informować zarówno zamawiających jak i współpracujących przy produkcji twórców i podwykonawców, wspólnie z zamawiającymi i współpracownikami jednoznacznie określać zakresy odpowiedzialności mając na względzie, że realizujący zlecenie producent nie może ponosić odpowiedzialności za wystąpienie wskazanych wyżej okoliczności.

Zaleca się wprowadzanie do umów zawieranych ze zlecającymi produkcje stosownych zapisów potwierdzających świadomość ryzyka i określających zakres odpowiedzialności producenta i zamawiającego. Na życzenie udostępniamy producentom przykłady możliwych do zastosowania klauzul umownych.

KPR zaleca wprowadzenie do umów z twórcami, członkami ekip filmowych i podwykonawcami stosownych zapisów potwierdzających świadomość ryzyka zarażenia na planie (umowy cywilno-prawne firma-firma, umowy o dzieło, umowy zlecenia).

Klub Producentów Reklamowych zapewnia o wsparciu merytorycznym dla producentów filmów reklamowych.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Klub Producentów Reklamowych aktualizuje zasady bezpieczeństwa pracy na planach reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl