SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Trójka i RMF FM z lepszym zasięgiem naziemnym od Radia ZET i Radia Maryja, 12 proc. słuchaczy w internecie i telewizji

Zasięg techniczny Trójki i RMF FM w emisji naziemnej wynosi 93-94 proc. terytorium Polski. W przypadku Radia ZET to 87 proc., Radia Maryja - 81 proc., Polskiego Radia 24 - 35 proc., a TOK FM - 27 proc. Już 7,4 proc. słuchaczy deklaruje korzystanie z radia w internecie, a 3,3 proc. - na telewizorze.

Shutterstock.com Article

Według danych Krajowe Rady Radiofonii i Telewizji sygnał naziemny Trójki dociera do 94 proc. terytorium Polski, a sygnał RMF FM - do 93,3 proc. Zasięg Jedynki wynosi 92,5 proc., Radia ZET - 86,6 proc., Radia Maryja - 81 proc., a Dwójki - 71,8 proc.

Z kolei Polskie Radio 24, nadawane naziemne od września 2016 roku na częstotliwościach wykorzystywanych wcześniej przez Czwórkę, dociera do 35 proc. powierzchni kraju. Natomiast zasięg Antyradia to 31 proc., Radia TOK FM - 27 proc., RMF Classic - 22 proc., a Muzo.fm - 13 proc.

W sprawozdaniu KRRiT przedstawiono zasięgi wybranych rozgłośni.

Z badania Radio Track wynika, że w ostatnich trzech ubyło słuchaczy w wieku do 40 lat. W grupie wiekowej 15-24 odsetek korzystających z radia zmalał z 73,7 proc. w 2015 roku do 71,7 proc. w ub.r., a w grupie 25-39 - z 76,5 do 72,8 proc.

Spadki nastąpiły też w starszych grupach wiekowych: wśród osób mających 40-59 lat - z 75,2 do 74 proc., a wśród tych w wieku 60-57 lat - z 67,2 do 65,6 proc.

Spadł również odsetek Polaków korzystających z radia emitowanego naziemnie - z 71 proc. w 2015 roku do 66,7 proc. w ub.r.

Za to przybyło osób, które korzystają z radia w internecie (z 5,7 proc. w 2015 i 2016 roku do 7,4 proc. w ub.r.) oraz za pośrednictwem dekodera telewizyjnego (z 3 proc. w 2015 roku do 3,3 proc. w ub.r.).

W minionym roku po raz pierwszy w sondażu odnotowano znaczący odsetek (0,1 proc.) słuchaczy naziemnego radia cyfrowego (DAB+).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Trójka i RMF FM z lepszym zasięgiem naziemnym od Radia ZET i Radia Maryja, 12 proc. słuchaczy w internecie i telewizji

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
RR
Ktoś tu chyba zapomniał o VOX który też jest ponadregionalny.
7 3
odpowiedź
User
tadzio3
U mnie Trójka nie zawsze czysto odbiera, a niektóre odbiorniki w ogóle słabo ją odtwarzają. Mieszkam w Białymstoku.
6 0
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
Zasięg Jedynki wynosi 100% terytorium Polski i jest to jedyna rozgłośnia z takim zasięgiem.
92,5% - chyba tylko na falach ultrakrótkich.
Ale są jeszcze fale długie (225 kHz), na krórych Jedynki można posłuchać wszędzie tam, gdzie jest kiepsko z odbiorem na UKF.
6 2
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
Powyższy wpis nie jest moim wpisem.
Lewacki podszywacz nie byłby sobą, gdyby nie popełnił w tych kilku zdaniach kardynalnych błędów.
Aż poplułem się ze śmiechu.

Tyle w temacie!
0 7
odpowiedź
User
deKODer
Wpis o 13:17 nie jest wpisem Macieja z Radomia popierającego PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych. Wpis o 12:33 był jego wpisem i każdy to potwierdzi, bo jest to wpis mocno finezyjny, w sam raz w stylu Macieja, ale ten następny wpis o 13:17 jego wpisem nie jest. To jest wpis podszywacza, który robi tutaj śmietnik, ale mam nadzieję, że moderator posprząta ten śmietnik.
3 2
odpowiedź
User
Daniel
Wpis o 12:33 nie jest wpisem Macieja i mogę to udowodnić.
Maciej nie mógł pisać o tej godzinie gdyż zaabsorbowany był obsługą klientów.
Piszę to z pełną odpowiedzialnością jako pracownik hurtowni w Radomiu.
Poza tym brak finezyjnego śmiechu we wpisie demaskuje lewackiego podszywacza.
0 2
odpowiedź
User
deKODer
Wpis o 12:33 nie jest wpisem Macieja i mogę to udowodnić.
Maciej nie mógł pisać o tej godzinie gdyż zaabsorbowany był obsługą klientów.
Piszę to z pełną odpowiedzialnością jako pracownik hurtowni w Radomiu.
Poza tym brak finezyjnego śmiechu we wpisie demaskuje lewackiego podszywacza.

Guzik możesz udowodnić!!! Nawet nie możesz udowodnić, że Maciej ma w Radomiu hurtownię i sprzedaje dmuchawy, bo nie jesteś w stanie podać adresu tej hurtowni!!! Możesz oczywiście zmyślić jakiś adres, ale każde IQ wtedy bez probemu sprawdzi w wyszukiwarkach, że w Radomiu pod podanym adresem nie ma hurtowni Macieja!

Ale żałosne - reklamują jakąś mityczną hurtownię Macieja, nie będąc w stanie podać jej adresu!!! Guzik taka reklama jest warta!!!
2 1
odpowiedź
User
trójkowicz
Zasięg Trójka ma największy, ale słuchalność coraz mniejszą.
52 0
odpowiedź
User
uczulony na majorsów
Zasięg Trójka ma największy, ale słuchalność coraz mniejszą.

Walić słuchalność. Wolałbym Trójkę, która ma 3% słuchalności, ale jest pozbawiona playlisty (nieudolnie udającej oprawę muzyczną), promowywiadów i robienia z dziennikarzy prezenterów płyt tygodnia, którzy miesiącami katują te same płyty. To przykre, że amatorskie rozgłośnie internetowe prezentują o wiele wyższy poziom muzyczny od TrUjki. W TrUjce ciekawej i mniej znanej muzyki, pochodzącej z mniejszych wytwórni, można posłuchać już tylko głęboką nocą (choć nawet tam coraz mniej jest godnych uwagi audycji). Dzień od wielu lat należy do promosów. Jeżeli jakaś płyta sponsorowana przez majorsów z największych wytwórni załapie się na patronat w TrUjce, to będzie mielona przez wiele miesięcy, co w praktyce oznacza między innymi single jako piosenki dnia, piosenki dnia jako propozycje w zestawie do Listy Przebojów, piosenki dnia jako utwory nadobecne na playliście (miesiącami), kilka promowywiadów z muzykiem, koncert w Studio im. A. Osieckiej, przeginanie pały z promocją płyty i artysty w kilku audycjach pseudoautorskich. "Najbardziej misyjne radio wśród rozgłośni komercyjnych" nie przejmuje się żadną krytyką ze strony wymagających słuchaczy. Ważniejsi są "fajnosłuchacze", bo skoro dadzą sobie wciskać kit w postaci audycji pseudoautorskich, to równie dobrze dadzą sobie wcisnąć reklamy tabletek na swędzenie tyłka i inne takie. Biznes się kręci, kasa się zgadza i gra gitara. Krytykanci w końcu nie wytrzymają i odejdą. Zostaną sami "fajnosłuchacze". Będzie jeszcze więcej playlisty, jeszcze więcej porannych cykli pokroju "Bowie co się zowie", jeszcze więcej dętych promowywiadów i zapętleń wokół promowanych płyt w audycjach pseudoautorskich i jeszcze więcej promowania kilku festiwali i całorocznego jarania się trasą koncertową z przewidywalnym składem muzyków, marginalizując przy tym wiele innych wartościowych imprez muzycznych. Najgorsze jest to, że poziom innych rozgłośni radiowych w Polsce (na czele z RMF i ZET) jest na tyle niski, że na ich tle nawet TrUjka czasami Trójką się wydaje. Ale tylko się wydaje. Bo jest TrUjką i straciłem już nadzieję, że to się kiedyś zmieni. Stary, dobry Program III zaczął się kończyć po odwołaniu Piotra Kaczkowskiego ze stanowiska dyrektora w czerwcu 2000 roku. Od 18 lat jest już tylko zjazd po równi pohyłej i końca nie widać.
10 0
odpowiedź
User
abc
Jak Trójka może mieć większy zasięg od Jedynki, jeśli ta druga posiada więcej nadajników m.in. w Tarnowie, Rykach, Stalowej Woli, Grudziądzu?
10 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing