SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Co dziesiąty Polak jest czujny na gluten i laktozę w kupowanych na mieście słodyczach

10 proc. Polaków zwraca uwagę na zawartość glutenu czy laktozy w słodyczach serwowanych w knajpach - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Wiele osób bierze również pod uwagę naturalność składników, własną recepturę oraz obniżoną zawartość cukru.

Article

Młodsi konsumenci, przed 30. rokiem życia, po słodycze najchętniej chodzi do lodziarni. Z wiekiem respondentów ta tendencja słabnie. Z kolei kawiarnie częściej odwiedzają kobiety (74 proc. w porównaniu do 66 proc. mężczyzn).

Polacy, wybierając coś słodkiego, najczęściej zwracają uwagę na naturalność składników. Co czwarty badany zwraca uwagę na ekologiczność produktu, co dziesiąty – na aspekty dietetyczne związane z obecnością glukozy czy laktozy.

Czego Polacy oczekują od miejsc, gdzie podawane są słodycze?

W przypadku lodziarni najważniejsza jest oferta rzemieślnicza, zróżnicowanie rodzajów lodów oraz nowe, nietypowe smaki – aż 56 proc. osób mówi o chęci spróbowania nowych smaków owocowych, warzywnych i z przyprawami.

W cukierniach najważniejsza jest atrakcyjna forma/ wygląd wyrobów, dużo przestrzeni, stolików, miejsc do siedzenia oraz wprowadzenie nowych, nietypowych smaków.

W kawiarniach priorytetami dla konsumentów są: oferta sezonowa (np. kawy mrożone na lato, herbaty rozgrzewające na zimę), dużo przestrzeni, stolików i miejsc do siedzenia oraz obecność ogródka. Najważniejsza dla klientów piekarni jest oferta rzemieślnicza, czyli produkcja własna wyrobów, na miejscu. Ponadto, konsumenci oczekują bogatej oferty słodkich wyrobów oraz nowych smaków pieczywa – np. z dodatkami: przyprawami, orzechami, owocami.

W ofercie dodatkowej lokali ze słodkościami klienci chętnie zobaczyliby słone, zdrowe przekąski, w szczególności świeżo wyciskane soki (89 proc.), sałatki (69 proc.), gotowe kanapki (65 proc) oraz słone tarty i inne przekąski na słono (67 proc.). Mężczyźni w większym stopniu cenią sobie w produktach słodkich tradycję, sprawdzone smaki, wysoką jakość. Kobiety z kolei nowoczesność, nowe smaki oraz korzystną cenę.

- Polacy chętnie odwiedzają miejsca, gdzie mogą skonsumować coś słodkiego. Na pewno ciekawym trendem jest to, że coraz częściej takim miejscem do konsumpcji jest piekarnia. Z naszego badania wynika, że jest ona równie często wybierana co kawiarnia. Z pewnością do takich zachowań przyczynił się rozwój piekarni w kierunku niedużych lokali, gdzie można skonsumować produkty na miejscu i dostać do nich kawę, herbatę czy sok. Warta podkreślenia jest również otwartość Polaków na nowe smaki – czy to lodów czy ciastek czy pieczywa. O ile lody o smaku chili czy ogórka jeszcze kilka lat temu mogły budzić kontrowersje, o tyle teraz respondenci otwarcie mówią, że czekają na nowości - komentuje Karolina Knyziak, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) na próbie 944 osób korzystających ze słodkiej oferty lokali.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Co dziesiąty Polak jest czujny na gluten i laktozę w kupowanych na mieście słodyczach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl