Zbieranie opinii konsumentów wyzwaniem dla marketerów

Marketerzy chcący lepiej zrozumieć swoich klientów mogą sporo zyskać na zbieraniu ich opinii. Nie jest to jednak dla nich proste zadanie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z przeprowadzonego w czerwcu 2015 r. przez firmę SurveyMe badania wśród 2,5 tys. firm na świecie wynika, że dla 1/3 z nich największym wyzwaniem jeśli chodzi o zbieranie opinii klientów jest aby wiedzieć o co należy ich zapytać.

Respondenci wskazywali także na ograniczenia czasowe, związane z samym przeprowadzeniem badania (20 proc.), opracowaniem pytań (17 proc.) oraz analizą już zebranych opinii (14 proc.). Dla 12 proc. problem stanowią koszty, a tylko 10 proc. nie widzi tutaj żadnych wyzwań.

grafika

Dla marketerów ważne jest zrozumienie, że konsumenci zrezygnują z usług firmy, która ma kiepską obsługę klienta. Potwierdza to badanie Aspect i Conversion Research z października 2015 r., w którym ponad połowa internautów z USA właśnie dlatego zakończyła współpracę z przedsiębiorstwem działającym w handlu.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę