Zbiórki internetowe wspierają częściej kobiety, ale i coraz więcej seniorów

W ciągu dwóch ostatnich lat aż o 100 proc. wzrosła liczba osób po 65. roku życia, które wspierają internetowe zbiórki - pokazują dane serwisu crowdfundingowego Zrzutka.pl. W tym obszarze rośnie też aktywność kobiet, mężczyźni za to nie garną się już tak do crowdfundingu.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Zbiórki internetowe wspierają częściej kobiety, ale i coraz więcej seniorów
fot. Shutterstock.com

Platforma Zrzutka.pl po raz drugi przeprowadziła badanie rynku crowdfundingu na podstawie ponad 302 tysięcy przeprowadzonych zbiórek w internecie oraz analizy zachowań ponad 8 milinów internautów w okresie pierwszego kwartału 2019 r.

Kieszenie Polaków się otwierają

Choć dominują przelewy o wartości do 50 zł, to największy przyrost, bo o 73 proc., odnotowały donacje w przedziale 251-500 zł - pokazują dane serwisu Zrzutka.pl. W tym roku stanowiły one 3,5 proc. wszystkich wpłat. Bez zmian (1,6 proc.) pozostała liczba datków przekraczająca 500 zł.  

grafika

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat zwiększyła się średnia wartość przelewu. W bieżącym roku wynosi ona 70 zł, a w 2017 było to 65 zł. To oznacza wzrost o 107,69 proc..

Aktualnie aż 95,2 proc. korzysta z przelewów przez PayU (błyskawicznych), a 4,8 proc. wybiera te tradycyjny. Szczyt wpłat następuje w godzinach między 20:30 a 22:30.

- W dalszym ciągu, tak jak to miało miejsce 2 lata temu, w czwartki jest najwięcej wpłat. Zaś soboty i niedziela są nieco słabsze pod tym względem. Z kolei w niedziele i poniedziałki darczyńcy wpłacają największe wartościowo kwoty - mówi Tomasz Chołast, współzałożyciel platformy Zrzutka.pl.

Młodzi i seniorzy wspierają zrzutki

Dwie najliczniejsze grupy wspierające internetowe zbiórki to osoby w przedziałach wiekowych 18-24 oraz 25-34 lata.

Największe zmiany zaszły w najmłodszej grupie internautów, jak i trzech najstarszych. Drugą największą grupą (30 proc.) w 2017 roku stanowiły osoby w najmłodszym przedziale wiekowy, tj. 18-24 lata. Tak samo jest w tym roku, jednak ich udział procentowy zmalał aż o 26,67 proc. do poziomu 22 proc..

Z kolei wzrosty odnotowały przedziały wiekowe 45-54 lata, 55-64 lata wzrost o 60 proc. i 65+, odpowiednio o 28,57 proc., 60 proc. i 100 proc. Praktycznie bez zmian, pozostaje największa grupa tj. 25-34 oraz trzecia najbardziej liczna tj. 35-44. Ich udział procentowy w 2019 r. wynosi odpowiednio 38 proc. i 19 proc..

grafika

W 2019 roku kobiety stanowią 57,8 proc. odwiedzających strony z internetowymi zbiórkami, a mężczyźni 42,2 proc. Dynamika zmian w porównaniu z rokiem 2017 wyniosła u kobiet +22,72 proc., a u mężczyzn -20,23 proc.

Panowie organizatorami zbiórek

To panowie częściej zakładają zbiórki i zajmują się ich promocją. Ich udział zmniejszył się jednak o 5,97 proc. do poziomu 59,5 proc. Panie organizują zbiórki w internecie w 40,5 proc. w 2019r vs 34,49 proc. dwa lata wcześniej.

grafika

Jeżeli chodzi o internautów, którzy realizują przelewy na zorganizowane zrzutki, to kobiety w ciągu ostatnich 2 lat umocniły swoją pozycję. Aktualnie realizują blisko 2/3 wpłat, podczas gdy w 2017 roku było to 59,35 proc. (+ 6,34 proc.). Udział mężczyzn w tym roku spadł do poziomu 36,9 proc..

Wszystkie dane prezentowane w tabelach, na wykresach oraz w tekście zostały opracowane na podstawie analizy 325 194 wpłat na platformie Zrzutka.pl zrealizowanych w okresie styczeń - marzec 2019 roku oraz na podstawie odwiedzin 8 111 472 użytkowników, także w okresie pierwszego kwartału br.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero