SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zdrowie napędową siłą agencji PR

Raport ICCO 2004- Rynek usług zdrowotnych nadal siłą napędową agencji PR; swój powrót zapowiada IT

Rynek usług i produktów zdrowotnych jest w dalszym ciągu najważniejszym klientem agencji public relations; największym odbiorcą usług PR może stać się ponownie branża IT (Internet Technology). Prognozy wskazują jednak, że rok 2004 nie przyniesie jeszcze radykalnych zmian. Są to główne wyniki najnowszego Raportu International Communication Consulting Organisation (ICCO), który składa się z raportów związków branżowych, reprezentujących agencje PR w 12 krajach na świecie.

Zdaniem Pawła Trochimiuka Wiceprezesa Związku Firm Public Relations "takie informacje pozwalają na stworzenie spójnego obrazu odzwierciedlającego obecny kierunek, w jakim zmierza rynek PR na świecie. Tym samym łatwiejsza staje się współpraca z zagranicznymi partnerami i określenie własnej pozycji na rynku. Raport dostarcza niezbędnej wiedzy na temat branży i pozwala na znalezienie odpowiedzi na wiele nurtujących nas pytań".

W raporcie wzięły udział kraje ze wschodniej i zachodniej Europy, Azji, i po raz pierwszy z Afryki (Nigeria). Znalazło się w nim kilka wspólnych wniosków:

- Zwiększające się możliwości biznesowe dla agencji w krajach Europy Wschodniej, dzięki powstającym w tych krajach programom rządowym, które regulują prawodawstwo, dostosowując je do wymagań rynku wspólnotowego.
- Ciągła presja na osiągane marże, stosowana przez wchodzące na rynek jednoosobowe agencje i freelanserów.
- Wzrastająca determinacja agencji PR do podwyższania jakości usług, dzięki zainicjowanym przez PRCA standardom (Conultancy Management Standard), zaakceptowanym w 7 krajach.

W uwagach do Raportu Sekretarz Generalny ICCO Simon Quarendon powiedział: "Nasz raport jest użytecznym, w skali globalnej, miernikiem bieżącego statusu branży PR.. Wynika z niego jasno, że agencje PR na całym świecie powinny dostosować swoje firmy do radzenia sobie z postępującym rozwojem warunków wymiany handlowej, zamiast czekać na radykalne zmiany, których nie będzie jeszcze w tym roku, jeśli w ogóle nastąpią.
Cieszymy się widząc tak wiele krajów podejmujących aktywne kroki w kierunku podniesienia profesjonalizmu, który w dłuższej perspektywie może być wyłącznie korzyścią dla klienta".

Obok Polski w Raporcie ICCO wzięły udział Austria, Republika Czeska, Finlandia, Irlandia, Nigeria, Rosja, Słowacja, Szwecja, Szwajcaria, Turcja i Wielka Brytania.

Międzynarodowa Organizacja Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO) reprezentuje agencje i specjalistów public relations z całego świata. Organizacja ta zrzesza ponad 850 firm, poprzez ich przynależność do związków branżowych w 24 krajach. 20 pełnoprawnych krajów członkowskich posiada swoje oficjalne stowarzyszenia agencji PR, a 4 pozostałe kraje posiadają status członka obserwatora. W krajach tych czyni się starania, by powołać do życia formalnie istniejące organizacje związkowe, reprezentujące i chroniące interesy branży PR. Związki zrzeszone w ICCO zatrudniają łącznie ponad 25 tysięcy osób.

Dołącz do dyskusji: Zdrowie napędową siłą agencji PR

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl