„Zgłoś nielegalne oprogramowanie” - zachęca BSA (wideo)

Rozpoczęła się telewizyjna kampania organizacji BSA zwracająca uwagę na korzystanie przez firmy z nielegalnego oprogramowania. Akcja zachęca do zgłaszania takich przypadków przez internet.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Spot organizacji BSA pokazuje fikcyjną firmę, w której jawnie używa się nielegalnego oprogramowania i żaden z pracowników ani szef się tym nie przejmuje. - Celowo przerysowaliśmy przedstawiony obraz, by właśnie w  „krzywym zwierciadle” pokazać, że taka praktyka jest nie tylko nieuczciwa i nie do zaakceptowania, ale przede wszystkim bezmyślna. Końcowe sceny filmu pokazują, jak może się skończyć takie podejście - mówi Mariusz Palej, reżyser i autor zdjęć do spotu.

Reklama podkreśla, że przypadki korzystania przez firmy z nielegalnego oprogramowania można zgłaszać za pośrednictwem strony bsa.org. - Tylko w styczniu, bez wsparcia kampanią telewizyjną czy radiową, otrzymaliśmy 64 zgłoszenia. W pierwszym kwartale było ich łącznie 131, a przedsiębiorcy, którzy korzystali z nielegalnego oprogramowania zapłacili odszkodowania łącznie na kwotę blisko 130 tysięcy dolarów. W pierwszym kwartale tego roku zostaliśmy także poinformowani o 44 wyrokach zapadłych w sprawach karnych, w których członkowie BSA występowali jako pokrzywdzeni - opisuje Bartłomiej Witucki, koordynator BSA w Polsce.

W całym ub.r., kiedy organizacja prowadziła podobną kampanię, trafiło do niej ponad 600 zgłoszeń przypadków piractwa.

Nowy spot do końca kwietnia będzie emitowany w TVN24, Polsat News i TVP Info. Jego scenariusz przygotował Marek Dorobisz, zdjęciami i reżyserią zajął się Maciej Palej, a produkcją - Farat Film. Media zaplanował i kupił dom mediowy Universal McCann.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu