Netflix musiał wycofać „Zimną wojnę”. „Film trafił do nas za wcześnie”

„Zimna wojna” po kilku dniach od pojawienia się na Netfliksie zniknęła z platformy. - Przez pomyłkę film trafił do nas... za wcześnie. „Zimna wojna” pojawi się na Netflix 1 czerwca - wyjaśnił serwis.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netflix musiał wycofać „Zimną wojnę”. „Film trafił do nas za wcześnie”
Kadr z filmu "Zimna wojna", fot. Łukasz Bąk

Na Netfliksie „Zimna wojna” pojawiła się 1 listopada, wcześniej znalazła się na liście listopadowych nowości. Jednak po kilku dniach film zniknął z serwisu.

- Pytacie, co się stało z Zimną wojną - musimy przyznać, że nie wszystko zagrało. Przez pomyłkę film trafił do nas... za wcześnie (true story!). Licencja na ten tytuł obowiązuje nas dopiero od przyszłego roku - wyjaśniono we wtorek na facebookowym fanpage’u Netflixa.

- „Zimna wojna” pojawi się na Netflix 1 czerwca. Wtedy już wszystko pójdzie śpiewająco - dodano.

 

„Zimna wojna” to jeden z najbardziej nagradzanych za granicą polskich filmów ostatnich lat. W ub.r. jej reżyser Paweł Pawlikowski dostał nagrodę dla najlepszego reżysera na festiwalu w Cannes, filmu otrzymali też pięć Europejskich Nagród Filmowych, m.in. za najlepszy europejski film roku.

„Zimnej wojnie” przyznano też trzy nominacje do Oscara (w kategorii filmów nieanglojęzycznych, dla Łukasza Żala za zdjęcia i dla Pawła Pawlikowskiego za reżyserię), ostatecznie film nie dostał żadnej statuetki.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-straci-10-mln-uzytkownikow-w-usa-powinien-wprowadzic-tani-pakiet-z-reklamami-dlaczego-jaka-cena-jakie-warunki-dostepnosc,7170816883644545a ##

Producentami „Zimnej wojny” byli Opus Film, Apocalypso Film i MK Production, a wśród koproducentów byli m.in. Arte France, Canal+ Polska i Kino Świat. Ta ostatnia firma odpowiadała za dystrybucję produkcji.

Na kilku platformach VoD - m.in. VoD.pl i serwisach UPC, Vectry i Orange - film pojawił się pod koniec ub.r. Natomiast pierwszy raz w polskiej telewizji został wyemitowany wiosną br. w Canal+.

Prawa do dystrybucji kinowej „Zimnej wojny” sprzedano do Ameryki Północnej (USA i Kanada), Europy (m.in. Wielka Brytania, Francja, kraje Beneluxu, Niemcy, Włochy, Grecja, Austria, Hiszpania, Portugalia, Czechy, Skandynawia, Turcja), Azji (Chiny, Japonia, Korea Południowa) czy Australii i Nowej Zelandii.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wiedzmin-serial-netflix-premiera-20-grudnia-gdzie-ogladac-oficjalny-zwiastiun-wideo,7170817998178433a ##

W trzecim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o ponad 31 procent, a zysk netto spółki wyniósł 665 mln dolarów. W ciągu trzech miesięcy serwis odwrócił spadkowy trend dotyczący użytkowników w USA, jednak w sumie osiągnął niższą od zakładanej liczbę nowych subskrybentów. Obecnie na całym świecie z Netfliksa korzysta ponad 158 mln użytkowników.

Netflix nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. We wrześniu platforma zanotowała w naszym kraju 2,91 mln użytkowników i 40,6 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny