SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Złote Spinacze 2019: Big Picture najlepszą agencją trzeci rok z rzędu, Piotr Czarnowski z tytułem Gwiazdy PR

W siedemnastej edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. jury  przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy w 31 kategoriach. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” po raz trzeci z rzędu otrzymała agencja Big Picture. Tytułem Gwiazdy PR dla szczególnie zasłużonej osoby w branży uhonorowano Piotra Czarnowskiego, założyciela i prezesa First PR. Portal Wirtualnemedia.pl jest partnerem medialnym wydarzenia.

Article

W kategoriach głównych oraz sektorowych Jurorzy mogli przyznać Złote, Srebrne oraz Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote. W tym roku, pracom 80-osobowego Jury przewodniczyła Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.

W ramach konkursu Złote Spinacze, już po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów. W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci.

Tytanowy Spinacz dla Big Picture, Piotr Czarnowski Gwiazdą PR

Na podstawie przygotowanego przez ZFPR rankingu firm nagrodzonych w tej edycji konkursu, przyznano Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” - po raz trzeci z rzędu powędrował do agencji Big Picture. Na drugim miejscu był Santander Bank Polska, na trzecim agencja MSL.

Po raz trzeci zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniony został Piotr Czarnowski - prezes i założyciel pierwszej w Polsce firmy zajmującej się public relations (First Public Relations).

Podczas Gali przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Be Communications oraz Roche Polska za projekt Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!

Łącznie jury pod przewodnictwem Magdaleny Brzezińskiej z Grupy Żywiec przyznało 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy w 31 kategoriach konkursowych. Jedenaście statuetek, najwięcej w konkursie, trafiło do agencji Big Picture. Sześć Spinaczy otrzymała agencja MSL.

Złote Spinacze organizuje Związek Firm Public Relations. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.


Wyniki konkursu Złote Spinacze 2019 - pełna lista

Kategorie główne

PR korporacyjny
SREBRO:
Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO:
Demokratyzacja BIO / Carrefour Polska

BRĄZ:
Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum

PR produktu
ZŁOTO:
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO:
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek

BRĄZ:
Dziękujemy! / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, vintom.
        
Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa
ZŁOTO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

BRĄZ
Ekipa Orange / Leo Burnett

BRĄZ
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

Advocacy i Public Affairs
SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

SREBRO
Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum / Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie

SREBRO
Kampania Równe Zasady na Rynku Taxi / Grayling Poland, FREE NOW

BRĄZ
Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Kampania społeczna
SREBRO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations,
Agencja 2012

BRĄZ
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

BRĄZ
„Jeden dzień - wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw

Komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO
Odkrywcy Jakości McDonald’s / 24/7Communication, McDonald’s Polska

SREBRO
Dzień Doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska

BRĄZ
Stranger e-learnings – thriller językowy 😛 / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

Event komercyjny
BRĄZ
Event Creators by Nite / LABCON, adidas    

BRĄZ
(Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza! / Gedeon Richter Polska, First Aid
Communication

Event społeczny
ZŁOTO
#GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’rock / Horeca Group

SREBRO
Czyste Tatry ekoMałopolska / Stowarzyszenie "Czysta Polska", Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero

SREBRO
#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie / Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB,
Corporate Profiles Consulting

Launch produktu, usługi lub firmy
SREBRO
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

BRĄZ
Kampania wspierająca premierę serialu HBO Ślepnąc od świateł / HBO Polska

BRĄZ
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

Sustainability i CSR Communications
ZŁOTO
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

BRĄZ
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland

PR miejsca, miasta lub regionu
SREBRO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting,
Manufaktura

SREBRO
„Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu / White Bits

BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu / MSL

Social media
ZŁOTO
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO
Ekipa Orange / Leo Burnett

SREBRO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

Business-to-Business PR
SREBRO
Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm” / 24/7Communication, ING Bank Śląski

SREBRO
Pies na służbie / Testa Communications

SREBRO
#GotowiNaZmiany / Sage, Monday Public Relations    

Media Relations
ZŁOTO
Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj

SREBRO
Aktywne Szkoły Multisport / Benefit Systems, Fundacja V4Sport    

BRĄZ
List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna

Employer Branding
ZŁOTO
McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska

SREBRO
Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC / Komunikacja Plus, 3M Global Service Center
Poland we Wrocławiu

BRĄZ
Kierunek Toyota / 24/7Communication

Content marketing-branded content
ZŁOTO
TransferGo: Generacja Euro / Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo

SREBRO
„Jak TO Robić?” / Abstra, Reckitt Benckiser

SREBRO
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS / Uniwersytet SWPS

BRĄZ
#BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?! / 38 Content Communication

Custom Publishing
ZŁOTO
„Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa! / Publicon

SREBRO
Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie/ Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook

BRĄZ
Opowiadamy Polskę światu/ MSL

Kategorie sektorowe

Technologia, IT, telekomunikacja
SREBRO
Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

SREBRO
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft / d*fusion communication, Microsoft Polska,
Dom Zagadek

BRĄZ
Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career”. / Capgemini Polska, Agencja Preria

Finanse
ZŁOTO
Rebranding Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO
Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

SREBRO
Stranger e-learnings – thriller językowy 😛 / MOSQI.TO, ING BANK ŚLĄSKI

Uroda, higiena i wellness
SREBRO
CZAS NA WZROK 40+ / Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska

BRĄZ
#Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt! / LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)

Sektor spożywczy
ZŁOTO
Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater / Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO
Love Over Hate / Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa - Pernod Ricard, IQ Marketing

BRĄZ
POKOCHAJ OLEJ RZEPAKOWY / Marketing & Communications Consultants

BRĄZ
McDonald’s ceni dojrzałość / MJCC, McDonald's Polska

Kultura i media
ZŁOTO
CZŁOWIEK Z MANUFAKTURY – pierwsza na świecie opera o mieście / 3PR Consulting, Manufaktura

SREBRO
KUKBUK Poleca: odkrywamy dobra lokalne / Ring PR, Wydawnictwo KUKBUK

BRĄZ
Dynastie – Wiele nas łączy / Flywheel PR, BBC Studios

Medycyna i zdrowie
ZŁOTO
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

SREBRO
List do Opiekuna / MSL, Nutricia Medyczna

BRĄZ
Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie! / Be Communications, Roche Polska

Sport
BRĄZ
MultiSport Index 2019 / Benefit Systems, Kantar

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
SREBRO
Pod Ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu. / CTL Media PR&Marketing, OKRE Development, FNCH DESIGN GROUP

BRĄZ
Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera / Publicon, Archicom

Przemysł i infrastruktura
ZŁOTO
Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców / MSL, ArcelorMittal Poland

BRĄZ
XEOS, czyli od kryzysu do lovebrandu / Publicon, XEOS

BRĄZ
Elektromobilność na polskim niebie / Partner of Promotion, Fortum

Motoryzacja i transport
ZŁOTO
Wypożyczalnia choinek Volvo / Cohn & Wolfe
BRĄZ
Lokomotywa kontra samochód / Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe

NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
„Jeden dzień – wart całe życie” / Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz…JESTEM, Havas Media,
Havas Warsaw

SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations, Agencja 2012

Kategorie specjalne

Kreatywność
ZŁOTO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations,  Agencja 2012

Efektywność
ZŁOTO
#CośDoNichMam / Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON

Research&Insight
ZŁOTO
Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj / Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2019: Big Picture najlepszą agencją trzeci rok z rzędu, Piotr Czarnowski z tytułem Gwiazdy PR

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zbig
Czy nie macie poczucia, że to taki krąg wzajemnej adoracji. Ja mam.
2 1
odpowiedź