Znana marka modowa ogłasza upadłość. Działała także w Polsce

Odzieżowa marka Forever 21 po raz drugi w ciągu sześciu lat ogłasza upadłość w Stanach Zjednoczonych. Brand znany głównie z kolekcji młodzieżowych nie wytrzymał konkurencji z azjatyckimi rywalami fast fashion.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Znana marka modowa ogłasza upadłość. Działała także w Polsce

Forever 21 zamyka działalność operacyjną w Stanach Zjednoczonych. Wniosek o upadłość złożono do sądu w Delaware – podała marka. Choć w dalszym ciągu Forever 21 prowadzi sklepy i stronę internetową, to wdraża „uporządkowaną likwidację” swojej działalności w tym kraju. Wkrótce na ruszyć sprzedaż likwidacyjna w sklepach. Właściciele firmy szukają nabywcy na część lub całość aktywów.

„Nie byliśmy w stanie znaleźć stabilnej ścieżki rozwoju, biorąc pod uwagę konkurencję ze strony zagranicznych firm fast fashion” – wyjaśnił w komunikacie Brad Sell, dyrektor finansowy firmy. Dodał, że do upadku marki przyczyniły się też rosnące koszty i zmieniające się trendy konsumenckie.

Chińskie platformy wypychają z rynku amerykańskie marki

Jak komentuje CNN, amerykańskie marki odzieżowe nie wytrzymują starcia z gigantami e-commerce takimi jak Shein czy Temu, które oferują towar w niezwykle niskich cenach. Cały sektor odzieżowy dotykają także podwyżki ceł nałożonych przez prezydenta Donalda Trumpa na chiński import do Stanów Zjednoczonych.

Forever 21 powstało w Stanach Zjednoczonych w latach 80. i przez lata specjalizowało się w ubraniach dla nastolatek. Przez lata marka rywalizowała z europejskimi brandami jak Zara i H&M.

W Polsce Forever 21 zadebiutowało w 2017 r., wchodząc do galerii handlowych w dużych miastach. W 2019 r. amerykański gigant po raz pierwszy ogłosił bankructwo. Firma zdecydowała się wtedy na restrukturyzację, w ramach której wycofała się z Polski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały