SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Związek Firm Public Relations broni agencji Profile, ale jej prezes odchodzi z władz ZFPR

- Zarzuty kierowane pod adresem firmy Profile oraz Rafała Szymczaka uznajemy za bezpodstawne, gdyż dotyczą formy przekazów, a nie ich treści - informuje Związek Firm Public Relations, komentując doniesienia o pracy Profile dla Agencji Rozwoju Przemysłu. Jednocześnie Szymczak zrezygnował z funkcji prezesa ZFPR.

Rafał Szymczak

Rafał Szymczak

W ubiegłym tygodniu serwis Trojmiasto.pl podał, że agencja Profile przyjęła zlecenie od Agencja Rozwoju Przemysłu, współwłaściciel Stoczni Gdańsk, na opracowanie schematu kampanii informacyjnej, która ma zdjąć z Agencji odpowiedzialność za decyzję o upadłości Stoczni. Zadaniem Profile miało być m.in. przygotowanie w mediach gruntu pod podanie takiej informacji poprzez kontrolowane przecieki do dziennikarzy. Cały tekst zatytułowany był: „Agencja Rozwoju Przemysłu manipuluje. Niekontrolowany wyciek w sprawie Stoczni Gdańsk”.

Partnerem w Profile jest Rafał Szymczak, jednocześnie prezes Związku Firm Public Relations. We wtorek zarząd ZFPR opublikował komunikat, w którym odnosi się do publikacji Trojmiasto.pl.

Związek zauważa, że w rekomendacjach, które Profile przekazało Agencji Rozwoju Przemysłu, nie ma mowy o jakiejkolwiek manipulacji, przeinaczaniu, naginaniu, wykorzystaniu do własnych celów, wywieraniu (często ukrytego) wpływu. Dlatego zarzuty wobec Profile i Szymczaka stawiane w artykule są „bezpodstawne, gdyż dotyczą formy przekazów a nie ich treści”. - Określenie „kontrolowany przeciek” (jakkolwiek brzmi kontrowersyjnie), o ile zawiera treści prawdziwe, nie może być uznane za manipulację, ponieważ w istocie jest jedynie selektywną formą przekazu - ocenia ZFPR. Dodaje, że Profile opracowała rekomendacje dla Agencji po zapoznaniu się z jej biznes planem. - Świadczy to o staranności działania, aby informacje kierowane do opinii publicznej były prawdziwe, rzetelne oraz wyczerpujące i niebudzące wątpliwości natury etycznej - podkreśla Związek.

ZFPR zaznacza, że publikacja Trojmiasto.pl nie daje podstaw do stwierdzenia, że w opisywanej sytuacji Profile naruszyło Kodeksu Dobrych Praktyk ZFPR i nie daje podstaw do zawieszenia firmy w prawach członka Związku.

- Pragniemy również zaznaczyć, iż pracownicy firm PR są zobowiązani do zachowania najwyższej staranności działania w kwestii poufności informacji otrzymanych od klientów. Dlatego publikacja / komentowanie wewnętrznych dokumentów firm bez zgody klienta jest naruszeniem zasad etycznych, a takim właśnie dokumentem jest publikowana rekomendacja - podkreśla Związek. - Publiczną krytykę w tej sprawie kierowaną pod adresem firmy Profile i Prezesa Rafała Szymczaka przez członków ZFPR oraz ich pracowników Zarząd będzie traktował jako dyskredytację i zgodnie z Kodeksem Dobrych Praktyk ZFPR pociągnie te firmy do odpowiedzialności - zapowiada organizacja.

Jednocześnie poinformowano, że Rafał Szymczak we wtorek złożył rezygnację z funkcji prezesa organizacji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Związek Firm Public Relations broni agencji Profile, ale jej prezes odchodzi z władz ZFPR

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
towarzystwo własnej adoracji - banda nierobów i gadżeciarzy
18 10
odpowiedź
User
jasio
Na ręce prezesa złożył rezygnacje z funkcji prezesa? Podał sobie ja lewą ręką do prawej czy odwrotnie?
15 9
odpowiedź
User
NOJID ED EDRATOUM
No mam mieszane uczucia czytając te enuncjacje na temat środowiska piarowców ....coraz bardziej skłaniam się do tezy, że cytując "eksperta" z góry to "banda nierobów i gadżeciarzy". A co na to Pan Prezes First PR ??
15 9
odpowiedź
User
AB
Powinien się pan wstydzić, panie Trochimiuk!
11 8
odpowiedź
User
prowo
cudowne stanowisko zfpr, szczegolnie zdanie o nie komentowaniu przez innych prowcow calej sytuacji. To doskonale pokazuje jak wyglada to srodowisko od srodka - ci sami ludzie, na tych samych stolkach, uwazajacy, ze moga mowic innym co maja myslec i robic.
Mam nadzieje, ze ich czas sie konczy i w koncu sie zorientuja, ze nie sa zadnym autorytetem w branzy. To, ze ktos sie wypowiada w Pulsie Biznesu nie znaczy, ze jest glosem calej branzy.
13 9
odpowiedź