SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Związek Firm Public Relations broni agencji Profile, ale jej prezes odchodzi z władz ZFPR

- Zarzuty kierowane pod adresem firmy Profile oraz Rafała Szymczaka uznajemy za bezpodstawne, gdyż dotyczą formy przekazów, a nie ich treści - informuje Związek Firm Public Relations, komentując doniesienia o pracy Profile dla Agencji Rozwoju Przemysłu. Jednocześnie Szymczak zrezygnował z funkcji prezesa ZFPR.

Rafał Szymczak

Rafał Szymczak

W ubiegłym tygodniu serwis Trojmiasto.pl podał, że agencja Profile przyjęła zlecenie od Agencja Rozwoju Przemysłu, współwłaściciel Stoczni Gdańsk, na opracowanie schematu kampanii informacyjnej, która ma zdjąć z Agencji odpowiedzialność za decyzję o upadłości Stoczni. Zadaniem Profile miało być m.in. przygotowanie w mediach gruntu pod podanie takiej informacji poprzez kontrolowane przecieki do dziennikarzy. Cały tekst zatytułowany był: „Agencja Rozwoju Przemysłu manipuluje. Niekontrolowany wyciek w sprawie Stoczni Gdańsk”.

Partnerem w Profile jest Rafał Szymczak, jednocześnie prezes Związku Firm Public Relations. We wtorek zarząd ZFPR opublikował komunikat, w którym odnosi się do publikacji Trojmiasto.pl.

Związek zauważa, że w rekomendacjach, które Profile przekazało Agencji Rozwoju Przemysłu, nie ma mowy o jakiejkolwiek manipulacji, przeinaczaniu, naginaniu, wykorzystaniu do własnych celów, wywieraniu (często ukrytego) wpływu. Dlatego zarzuty wobec Profile i Szymczaka stawiane w artykule są „bezpodstawne, gdyż dotyczą formy przekazów a nie ich treści”. - Określenie „kontrolowany przeciek” (jakkolwiek brzmi kontrowersyjnie), o ile zawiera treści prawdziwe, nie może być uznane za manipulację, ponieważ w istocie jest jedynie selektywną formą przekazu - ocenia ZFPR. Dodaje, że Profile opracowała rekomendacje dla Agencji po zapoznaniu się z jej biznes planem. - Świadczy to o staranności działania, aby informacje kierowane do opinii publicznej były prawdziwe, rzetelne oraz wyczerpujące i niebudzące wątpliwości natury etycznej - podkreśla Związek.

ZFPR zaznacza, że publikacja Trojmiasto.pl nie daje podstaw do stwierdzenia, że w opisywanej sytuacji Profile naruszyło Kodeksu Dobrych Praktyk ZFPR i nie daje podstaw do zawieszenia firmy w prawach członka Związku.

- Pragniemy również zaznaczyć, iż pracownicy firm PR są zobowiązani do zachowania najwyższej staranności działania w kwestii poufności informacji otrzymanych od klientów. Dlatego publikacja / komentowanie wewnętrznych dokumentów firm bez zgody klienta jest naruszeniem zasad etycznych, a takim właśnie dokumentem jest publikowana rekomendacja - podkreśla Związek. - Publiczną krytykę w tej sprawie kierowaną pod adresem firmy Profile i Prezesa Rafała Szymczaka przez członków ZFPR oraz ich pracowników Zarząd będzie traktował jako dyskredytację i zgodnie z Kodeksem Dobrych Praktyk ZFPR pociągnie te firmy do odpowiedzialności - zapowiada organizacja.

Jednocześnie poinformowano, że Rafał Szymczak we wtorek złożył rezygnację z funkcji prezesa organizacji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Związek Firm Public Relations broni agencji Profile, ale jej prezes odchodzi z władz ZFPR

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
towarzystwo własnej adoracji - banda nierobów i gadżeciarzy
odpowiedź
User
jasio
Na ręce prezesa złożył rezygnacje z funkcji prezesa? Podał sobie ja lewą ręką do prawej czy odwrotnie?
odpowiedź
User
NOJID ED EDRATOUM
No mam mieszane uczucia czytając te enuncjacje na temat środowiska piarowców ....coraz bardziej skłaniam się do tezy, że cytując "eksperta" z góry to "banda nierobów i gadżeciarzy". A co na to Pan Prezes First PR ??
odpowiedź