SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Syn Zygmunta Solorza z mniejszą dywidendą od agencji influencerskiej

Agencja influencer marketingu Golden Coil, której większościowym udziałowcem jest Piotr Żak, syn Zygmunta Solorza, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 37 proc. do 13,91 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 1,25 do 1,88 mln zł. 450 tys. zł wypłaciła jako dywidendę.

Przychody krajowe Golden Coil zwiększyły się z 9,01 do 11,67 mln zł, a te z zagranicy - z 1,16 do 2,24 mln zł. Agencja obsługuje marketingowo takich twórców internetowych jak m.in. Gimper, Mandzio, Poszukiwacz, Magda Bereda, Lachu, Mamiko i Kubson.

- Marki coraz chętniej korzystają z usług blogerów oraz youtuberów, wykorzystując ich zasięg w celach promocyjnych. Twórcy mają duże uznanie oraz zaufanie fanów, co jest ich ogromną przewagą nad telewizją czy standardowymi formatami reklamowymi w Internecie - podkreśliła firma w sprawozdaniu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Jej koszty operacyjne wyniosły w ub.r. 12,04 mln zł, po wzroście rok do roku o 34,7 proc. Wydatki na usługi zwiększyły się z 8,8 do 11,79 mln zł, a na wynagrodzenia - ze 119,1 do 215,4 tys. zł.

Zysk operacyjny poszedł w górę z 1,24 do 1,87 mln zł, a zysk netto - z 1 do 1,5 mln zł.

450 tys. zł na dywidendę

75 proc. udziałów Golden Coil ma Piotr Żak, młodszy syn Zygmunta Solorza, jednego na najbogatszych Polaków kontrolującego właścicielsko m.in. grupę Cyfrowy Polsat, Zespół Elektrowni PAK i Elektrim. Pozostałe 25 proc. ma Martyna Karaś, CEO agencji.

Wspólnicy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto dostaną 450 tys. zł dywidendy, a pozostałe 1,05 mln zł zasili kapitał zapasowy spółki. Przed rokiem kwota dywidendy była wyższa - 851,8 tys. zł.

Pod koniec ub.r. Piotr Żak sprzedał kanadyjskiemu koncernowi ESE Entertainment większościowy pakiet akcji firmy Frenzy zajmującej się międzynarodową realizacją wydarzeń esportowych i gamingowych.

Żak jest też w radach nadzorczych wielu spółek z holdingu Zygmunta Solorza, m.in. Telewizji Polsat (od wiosny 2016 roku), Cyfrowego Polsatu (od połowy 2018 roku), Netii (od jesieni 2018 roku), Polkomtelu (od wiosny 2019 roku), Asseco Poland, Mobiem Polska, Grupy Interia (od połowy ub.r.), ZE PAK (od połowy br.) i wielu spółek zależnych Portu Praskiego.

Dołącz do dyskusji: Syn Zygmunta Solorza z mniejszą dywidendą od agencji influencerskiej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nn
Agencja obsługuje marketingowo takich twórców internetowych jak m.in. Gimper, Mandzio, Poszukiwacz, Magda Bereda, Lachu, Mamiko i Kubson. - czyli same maloaktywne patusiarskie kanały z ktorymi nikt nie chce od dawna robic kampani, moze poza dostawcami skamu i dziwnymi vpn. Dobra oferta :D
odpowiedź