SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Żytnia Extra bez dużych strat wizerunkowych po fatalnym memie na Facebooku

Feralna kampania reklamowa Polmosu Bielsko-Biała pod hasłem „Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią” z omyłkowo wybranym do niej zdjęciem nie zaszkodziła marce wódki Żytnia Extra - wynika z badań zrealizowanych przez dom badawczy Maison.

Gdy kilka tygodni temu na fanpage’u marki Żytnia na Facebooku pojawiło się zdjęcie śmiertelnie pobitego uczestnika demonstracji Solidarności w 1982 roku z komentarzem „Gdy wieczór kawalerski wymknie się spod kontroli. Wina Żytniej?” w sieci zawrzało, a tematem zajęły się niemal wszystkie media. Polmos Bielsko-Biała został skrytykowany za bezmyślność, a obsługująca fanpage marki agencja Project została mocno skrytykowana, spekulowano nawet o jej zamknięciu.

Wyniki badania opinii przeprowadzonego przez dom badawczy Maison na zlecenie Fundacji na rzecz reputacji marki „Premium Brand” wskazują, że sama marka Żytnia w związku z tymi wydarzeniami nie straciła wizerunkowo wiele.

Raport wskazuje, że 28 proc. ankietowanych słyszało o tej akcji. 46 proc. ogółu badanych ocenia ostatnie wydarzenia wokół Żytniej negatywnie, a 45 proc. z nich nie ma na ten temat zdania.

65 proc. spośród osób znających akcję ma do niej negatywny stosunek, zaś 26 proc. nie ma na ten temat zdania.

Mimo to brandowi udało się utrzymać wskaźnik na poziomie 63 punktów dzięki czemu nadal Żytnia może starać się o miano marki wysokiej reputacji. Podobny wynik, mimo braku zawirowań ma marka Wyborowa (66 pkt), zaś Finlandia- lider w tej kategorii - 71 pkt.

Wskaźnik Brand Funneling (pokazujący poziom kondycji marki składający się ze znajomości, używania oraz rekomendowania marki) marki Żytnia wynosi obecnie 58 proc.

Badanie reputacji marki zostało zrealizowane na zlecenie Fundacji na rzecz reputacji marki „Premium Brand” przez dom badawczy Maison na panelu Ariadna w dniach 21-24 sierpnia na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1023 osób, metodą CAWI.

Dołącz do dyskusji: Żytnia Extra bez dużych strat wizerunkowych po fatalnym memie na Facebooku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qq
a może akcje w sołszial mediach nie trafiają do konsumentów żytniej? ani do wiernych marce ani do potencjalnych? i że wydana kasa idzie w piach...
odpowiedź
User
a może?
A jeśli to była ustawka skalkulowana na szum? A agencja H2O z Torunia zrobiła kampanię pod przykrywką innego bytu pod tym samym adresem?
odpowiedź