System działa pod egidą Komitetu ds. Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej przy ZBP. Podstawą Systemu są Standardy Kwalifikacyjne. Jest to opis wymagań dotyczących wiedzy, umiejętności oraz postaw pracowników banków bez względu na wielkość i profil działalności, a także zasięg działania instytucji finansowych.
W ramach Standardów Kwalifikacyjnych dla bankowców i pracowników innych instytucji finansowych ZBP wprowadził we współpracy z Bankami nowy stopień zawodowy – Pracownik Obsługi Klientów (POK). Głównym celem tego Standardu jest poprawa jakości obsługi klientów realizowana przez pracowników front office. Wykorzystanie nowego stopnia zawodowego POK przez firmę Aspiro SA, było jednym z powodów przystąpienia do Systemu Standardów ZBP.
„Celem, któremu służą Standardy Kwalifikacyjne w Bankowości Polskiej, jest podnoszenie kwalifikacji i kompetencji pracowników a także jakości obsługi klientów. Cieszymy się, że wśród uczestników Systemu Standardów mamy pierwszą firmę pośrednictwa finansowego. Tam następuje często pierwsze spotkanie z ofertą banku. Uzyskanie stopnia zawodowego POK jest nie tylko dowodem na wiedzę, profesjonalizm i właściwą postawę pracowników, ale także nakłada na firmę odpowiedzialność za utrzymywanie wysokiej jakości w pracy z klientami.” – mówi Włodzimierz Grudziński, Przewodniczący Komitetu ds. Standardów Kwalifikacyjnych, Związek Banków Polskich.

Pracownicy Aspiro SA po spełnieniu określonych przez System Standardów wymogów, będą mogli uzyskać stopnie zawodowe na danym poziomie, potwierdzone Certyfikatem ZBP. Wśród nich m.in. Pracownik Obsługi Klienta czy Dyplomowany Pracownik Bankowy.
Standard POK podzielony został na 3 części, z których każda koncentruje się na rozwoju pracownika w konkretnym obszarze: • Wiedza - obejmująca znajomość faktów, zasad, procesów, produktów finansowych a także pojęć ogólnych potrzebnych przy pracy z klientami;• Umiejętności - w której doradcy m.in. diagnozują potrzeby klienta, obliczają oprocentowanie depozytów i kredytów oraz innych parametrów finansowych, kompleksowo wyjaśniają klientowi zagadnienia prawne i finansowe związane ze sprzedawanymi produktami;• Postawy – obejmują otwartość w kontaktach i orientacji na klienta, wykonywanie pracy w sposób odpowiedzialny i rzetelny oraz etyczne postępowanie zgodne z Zasadami Dobrej Praktyki Bankowej.

Informacje o firmie:
Aspiro jest firmą doradztwa finansowego oferującą szeroką gamę produktów i usług finansowych, w tym produkty kredytowe, inwestycyjne oraz ubezpieczeniowe. Aspiro powstała w 2009 roku i należy do jednej z największych grup finansowych w Polsce – Grupy BRE Bank SA. Spółka dysponuje wysoko rozwiniętą siecią sprzedaży, którą tworzy blisko 600 doradców pracujących w 115 punktach na terenie całego kraju.
W ofercie Aspiro znajdują się produkty i usługi finansowe renomowanych instytucji finansowych, w tym m.in. Alior Bank, Bank BPH, Bank Pocztowy, Benefia, BGŻ, BNP Paribas, BOŚ, BRE Leasing, BRE Ubezpieczenia, BZ WBK, Credit Agricole, Citi Handlowy, Deutsche Bank PBC, Euro Bank, Generali, Getin Noble Bank, Idea Bank, ING, mBank, Meritum Bank, Millennium, MultiBank, Bank Pekao, PKO BP, Raiffeisen Polbank, Wealth Solutions.

Firma Aspiro SA posiada certyfikat „Firma Godna Polecenia”.
Informacje na temat Aspiro, partnerów oraz oferty można znaleźć na stronie: www.aspiro.pl
Dodatkowych informacji nt. Aspiro udziela:Karolina PiekusConcept PRTel. 501 666 942E-mail: k.piekus@conceptrpr.pl











