Z danych firmy Analysys International wynika, że w II kwartale 2009 roku łączny przychód działających w Chinach wyszukiwarek wyniósł 1,81 miliarda juanów (265 mln USD). To o 33 proc. więcej niż we wcześniejszych trzech miesiącach oraz o 47 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2008. Baidu przypadła zdecydowana większość tego przychodu - 61,6 proc. Następne pod tym względem były: Google China (29,1 proc.), Yahoo! China (5,6 proc.), Sogou (0,7 proc.), Zhong Sou (0,6 proc.), SoSo (0,6 proc.) oraz NetEase Youdao (0,4 proc.). Sukces Baidu na rynku lokalnym sprawił, że w lipcu 2009 roku była ona trzecią najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie, z liczbą blisko 8 miliardów wyszukiwań wykonanych przez użytkowników. Wyprzedzały ją tylko Google i Yahoo. Z danych ujawnionych przez Baidu wynika, że w III kwartale 2009 roku jej przychód sięgnął poziomu 1,28 miliarda juanów (187,2 mln USD) i był o 39,1 proc. większy niż rok wcześniej w tym samym okresie. Podała ona także, że posiada aktywną listę 216 tysięcy internetowych marketerów, którzy na kwartał wydają średnio 5,9 tys. juanów (864 USD).
Baidu pod lupą eMarketera
Firma eMarketer poddała analizie osiągi wyszukiwarki internetowej Baidu, która zdominowała chiński rynek tego typu usług.












