Bank Millennium zwiększył wydatki marketingowe o 35 proc., ma 1,2 mln użytkowników mobilnych

W trzech kwartałach br. wydatki marketingowe Banku Millennium wyniosły 51,72 mln zł, o 34,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Bank ma obecnie ponad 2 mln aktywnych klientów detalicznych, z których 1,2 mln korzysta z jego aplikacji i serwisu mobilnego.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Bank Millennium zwiększył wydatki marketingowe o 35 proc., ma 1,2 mln użytkowników mobilnych
Radosław Kotarski w spocie Banku Millennium

W samym trzecim kwartale br. wydatki Banku Millennium na reklamy, promocję i reprezentację wzrosły jeszcze bardziej - o 72,1 proc., z 14,43 do 24,83 mln zł.

Bohaterem kampanii reklamowych banku od pięciu lat jest youtuber Radosław Kotarski. W okresie letnim promował kolejno Konto 360° (w spocie opowiadał o balonach) i aplikację mobilną (w reklamie pokazywano kifesurferów), a w połowie Natomiast w połowie października ruszyła akcja promująca konto oszczędnościowe Profit.

Obsługą komunikacji marketingowej Banku Millennium zajmują się agencja Change Serviceplan (kreacja reklam) oraz domy mediowe Carat Poland (działania w internecie) oraz Initiative Media Warszawa (planowanie i zakup mediów).

Marketing nie jest największą pozycją w pozostałych kosztach administracyjnych banku W trzech kwartałach br. więcej przeznaczono na informatykę i łączność (108,19 mln zł, wobec 66 mln zł rok wcześniej) oraz wynajem (mimo spadku w skali roku ze 109,6 do 55,49 mln zł), a także na wpłatę do Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (109,58 mln zł, wobec 87,44 mln zł przed rokiem).

grafika

1,2 mln klientów korzysta z bankowości mobilnej

W sprawozdaniu finansowym Bank Millennium podał, że na koniec września miał nieco ponad 2 mln aktywnych klientów detalicznych (bez uwzględnienia eurobanku), o 245 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba użytkowników bankowości elektronicznej wzrosła w skali roku o 20 proc. do 1,6 mln, a użytkowników aplikacji mobilnej i mobilnego Millenet - o 34 proc. do 1,2 mln.

W pierwszych trzech kwartałach br. Bank Millennium sprzedał pożyczki gotówkowe i kredyty hipoteczne o wartości ponad 3 mld zł.

Łączne środki klientów grupy Banku Millennium, licząc z eurobankiem, na koniec września wynosiły 89,12 mld zł, po wzroście o 28,6 proc. w skali roku. Natomiast wartość depozytów ogółem wzrosła o 33,4 proc. do 80,34 mld zł. Z kolei wartość kredytów netto ogółem zwiększyła się rok do roku o 36,5 proc. do 69,48 mld zł.

Skonsolidowane wpływy z odsetek zwiększyły się rok do roku z 1,88 do 2,43 mld zł, a wpływy z opłat i prowizji - z 619,9 do 661,1 mln zł. Wynik z tego pierwszego źródła poszedł w górę o 30,3 proc. do 1,79 mld zł, a z drugiego - o 3,4 proc. do 516,5 mln zł.

grafika

Raportowany zysk netto grupy Bank Millennium w trzech kwartałach br. wyniósł 533,8 mln zł, o 2,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Bez uwzględnienia 88,6 mln zł rezerw na portfel eurobanku miałby wartość 651,4 mln zł i wzrósłby w skali roku o 17 proc.

grafika

Marka eurobank zniknie w połowie listopada

Na początku października Bank Millennium skończył przejęcie Euro Banku działającego pod marką eurobank. Transakcję zapowiedziano w listopadzie ub.r., zapowiadając, że cena 99,8 proc. akcji Euro Banku wyniesie 1,833 mld zł.

Bank Millennium po wchłonięciu konkurenta ma 606 oddziałów własnych i ponad 230 franczyzowych oraz trzy siedziby: w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku.

W przedłużony weekend od 9 do 11 listopada planowana jest migracja dotychczasowych klientów Banku Millennium i eurobanku do jednego systemu bankowego opartego na obecnym systemie tego pierwszego. Od 12 listopada połączone banki będą funkcjonować jako Bank Millennium, ze wspólną ofertą produktową i obsługą klientów w jednym systemie informatycznym

W konsekwencji po 16 latach obecności na rynku zniknie marka eurobank. Od połowy 2012 roku w jej reklamach występował Piotr Adamczyk, przez ostatnie półtora roku razem z trójką zabawnych wampirów. Za obsługę marketingową banku odpowiadały agencja Leo Burnett (kreacja i strategia) oraz dom mediowy Starcom (planowanie i zakup mediów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"