Benefity na widelcu, czyli lunch w pracy

Dynamicznie rozwijający się rynek pracy, sprawia, że zapotrzebowanie na specjalistów jest niezwykle wysokie. Starając się zdobyć najbardziej wykwalifikowanych pracowników oraz zapewnić im jak najlepsze warunki rozwoju, firmy prześcigają się w rozwiązaniach employer brandingowych – kreatywnych benefitach pozapłacowych, jak np. vouchery na zamówienia jedzenia z takich serwisów jak np. PizzaPortal.pl. Lunch powoli staje się już nowym dodatkiem pracowniczym na równi z opieką medyczną i kartami sportowymi. 

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Rynek kandydata i dynamicznie rozwijająca się kultura pracy sprawiają, że pracodawcy i pracownicy kładą duży nacisk na tzw. work-life balance. Istotne jest także, zapewnienie pracownikowi warunków, które sprawią, że będzie nie tylko zadowolony ze swojego miejsca pracy, ale także jego produktywność wzrośnie. Jednym z elementów, który w ostatnich latach zyskuje na popularności, jest posiłek w miejscu pracy. Owoce dostarczane do biura, karty przedpłacone umożliwiające stołowanie się w restauracjach w całej Polsce, śniadania firmowe czy dni tematyczne jak „pizza day” lub „słodkie poniedziałki” zadomowiają się w firmowych kalendarzach. Według ekspertów wspólne spożywanie posiłku sprzyja tworzeniu się więzi, integracji i dobrej atmosferze miejsca pracy.

W dobie rynku kandydata, pracodawcy coraz częściej wybierają niestandardowe rozwiązania myśląc o benefitach pozapłacowych. Najpopularniejsze są karty sportowe, pokoje relaksu, ale także dofinansowania do posiłków czy stołówka pracownicza. Czynnikiem sukcesu staje się również stała współpraca z platformami do zamawiania jedzenia online np. w formie zniżek lub voucherów. Już teraz pracodawcy zapewniają pracownikom specjalne vouchery na zamówienia z PizzaPortal.pl, dzięki czemu mogą skoncentrować się na swoich obowiązkach, a jedzenie zostanie dostarczone do nich dokładnie wtedy, gdy będą tego chcieli – mówi Anna Zając, brand manager PizzaPortal.pl.

Branża dostaw jedzenia w perspektywie działań employer brandingowych jest bardzo przyszłościowym rozwiązaniem. Polacy z roku na rok coraz chętniej korzystają z dostawy jedzenia nie tylko do domu, ale także do biura. Obecnie na zamówienia w dostawie wydajemy o 60-70 proc. więcej niż w roku ubiegłym, a sam rynek wart jest około 600 mln złotych.

Jedzenie gorących posiłków w porze lunchu staje się też powoli trendem zarówno wśród pracowników wielkich korporacji, jak i małych dynamicznie rozwijających się firm. Według badań przeprowadzonych przez serwis PizzaPortal.pl, Polacy do pracy najchętniej zamawiają potrawy kuchni amerykańskiej, włoską pizzę oraz burgery. Chociaż preferencje kulinarne różnią się nieznacznie w zależności od regionu Polski, to dziś przeciętnie na obiad zamawiany do pracy wydajemy od 30 do 40 zł.

***

PizzaPortal.pl to pierwszy w Polsce i jeden z największych serwisów do zamawiania jedzenia on-line. Powstał w 2010 roku i od początku ma swoją siedzibę w Łodzi. Współpracuje już z ponad 3000 lokali w ponad 300 miastach na terenie całej Polski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"