Biuro reklamy TVN Discovery Polska oferuje rozwiązania w HbbTV

W ramach oferty reklamowej TVN Discovery Polska powstało portfolio interaktywnych rozwiązań, gotowych do emisji HbbTV (telewizji hybrydowej) na kanale TVN i TVN HD. Przeznaczone ma być dla klientów, którzy prowadzą działania o charakterze wizerunkowym.

NB
NB
Udostępnij artykuł:

W marcu 2020 roku TVN Discovery Polska uruchomił warstwę rekomendacji Player, która jest dostępna na kanale TVN. W trakcie wybranych audycji sugeruje ona użytkownikowi propozycje tytułów z biblioteki Player, które są najbardziej do niego dopasowane. Średni tygodniowy zasięg tej aplikacji szacuje się na ponad pół miliona odbiorników telewizyjnych.

Natomiast w ramach testów sond interaktywnych w aplikacji HbbTV na kanale TVN opublikowano ponad 600 różnych sondaży, które są powiązane z serialami obecnymi w portfolio nadawcy m.in. „Szkoła”, „Szpital” czy „19+” lub takimi programami jak „Dzień Dobry TVN”.

Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital podkreśla, że dynamiczny przyrost gospodarstw domowych w Polsce, które korzystają z telewizji hybrydowej oraz działania producentów odbiorników telewizyjnych w tym kierunku utwierdzają go w przekonaniu, że „to dopiero początek możliwości”. - Dodatkowych szans upatruję w powiększeniu zasięgu, które powinno nastąpić dzięki zmianom w przepisach wspierającym szeroką dostępność tej technologii - dla rozwoju Hbb ważna jest standaryzacja – zaznacza.

Aplikacja HbbTV umożliwia także korzystanie z dodatkowej oferty zainteresowanym reklamodawcom. Do tej pory przeprowadzono już testy reklamowe dla m.in. Born2Be oraz Almette. - W przypadku Almette emitowaliśmy komunikat z kodem QR przekierowującym do zewnętrznego narzędzia ankietowego. Z kolei w kampanii dla Born2Be emitowaliśmy formularz badawczy, w którym użytkownik odpowiadał na pytania przy użyciu pilota - objaśnia Jacek Szymczyk, dyrektor ds. sprzedaży specjalnej w biurze reklamy TVN Media.

Rozwiązania w aplikacji HbbTV w ofercie biura reklamy

W ramach oferty reklamowej powstało portfolio interaktywnych rozwiązań gotowych do emisji HbbTV na kanale TVN i TVN HD. Przeznaczone ma być dla klientów, którzy prowadzą działania o charakterze wizerunkowym. Oferta jest dostępna na stronie: tvnmedia.pl/hbbtv.

grafika

- Wprowadzenie HbbTV do oferty komercyjnej poprzedziliśmy fazą wnikliwych testów, których wyniki dla nas, ale także klientów okazały się bardzo obiecujące. Zarówno na poziomie generowanego zasięgu, jak i przełożenia na wymierne efekty biznesowe. Bardzo liczymy, że nasi klienci docenią możliwości jakie oferują produkty hybrydowe, liczymy też na dalszy rozwój tej technologii, który będziemy uwzględniać w oferowanych przez TVN Media produktach. Nowe rozwiązania gwarantują unikalną reklamę będącą połączeniem reklamy telewizyjnej z internetową, o zasięgu telewizyjnym, ze stuprocentową widocznością przekazu oraz pełnym zaangażowaniem widza - zapewnia Jacek Szymczyk, dyrektor ds. sprzedaży specjalnej w biurze reklamy TVN Media.

Emisja kampanii reklamowej trwała dwa tygodnie, odbywała się na poziomie aplikacji. Składała się z dwóch ekranów - teasera pojawiającego się na kilka sekund przy każdym włączeniu kanału oraz ekranu full-screen, który uruchamiał się po naciśnięciu odpowiedniego przycisku na pilocie. Na koniec testu, aplikacja badawcza – podobnie jak w przypadku pre-testu - była formularzem wielokrotnego wyboru i oceniała atrakcyjność emisji kampanii. Dane zebrane w ramach formularzy badawczych miały pozwolić na określenie profilu demograficznego odbiorcy komunikatów HbbTV na antenie TVN: najliczniejszą grupę stanowiły osoby w przedziale  od 25 do 44 lat,  z wykształceniem wyższym i niepełnym wyższym, posiadające pracę na stały etat oraz zamieszkujące miasta powyżej 20 tys. mieszkańców.

Poza testami interaktywności, nadawca wykorzystał technologię także do działań autopromocyjnych, w tym wspierania odświeżonej ramówki Siódemki czy formatu edukacyjnego - Korki.tv. Od 20 marca aplikacja promowała również wybrane wydarzenia dostępne w serwisie Player (m.in. koncert charytatywny Fundacji TVN).

Według danych Gemiusa, średni tygodniowy zasięg aplikacji wynosi ok. 700 tys. odbiorników telewizyjnych, a średnia liczba odsłon generowanych przez te rozwiązania ma przekraczać 14 mln tygodniowo.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów